Editorial: Editorial Empúries (31/08/2016)

En Harry Potter és a punt de començar el cinquè curs a l`Escola de Màgia i Bruixeria de Hogwarts. Com cada any, té moltes ganes de reprendre les classes per tornar a trobar-se amb en Ron i l`Hermione. A més a més, aquesta vegada en Harry està més impacient que mai, perquè els seus amics no li han dit ni ase ni bèstia en tot l`estiu. Però, uns dies abans d`agafar el tren cap a Hogwarts, en Harry es veu obligat a practicar un encanteri prohibit per defensar-se d`uns d... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 20 septiembre 2018
Estem a punt de començar una guerra, arribem al cinquè volum de la saga d'en Harry Potter i rere els títols “Harry Potter i la pedra filosofal”, “Harry Potter i la cambra secreta”, “Harry Potter i el pres d'Azkaban” i “Harry Potter i el calze de foc”, els nostres protagonistes hauran de decidir bàndol, finalment la comunitat màgica comença a acceptar que en Voldemort ha tornat i amb ell els seus seguidors que intentaran a tots els nivells posar la vida d'en Harry en perill a Harry Potter i l'ordre del Fènix.
J.K.Rowling ens ofereix per primera vegada una visió més profunda de la Conselleria d'Afers Màgics i el poder que pot arribar a ostentar en males mans.
En Harry està aïllat del món màgic a casa dels seus tiets encara que vigilat per amics d'en Dumbledore i quan el moment és propici aquests el portaran a la que fou la casa del seu padrí i on es reuneixen mags de totes les condicions sota “L'ordre del Fènix” amb la màxima d'acabar amb en Voldemort. Allà es retrobarà amb en Ron i la Hermione i junts tornaran a Hogwarts, un lloc que està entrant en la foscor de la mà de Dolors Umbridge, fidel seguidora de Voldemort i qui pren el lloc de Dumbledore de manera inquisitiva.
Un dels punts forts és la importància que prenen els més joves, en Harry, en Ron i la Hermione amb alguns dels seus companys de la poca preparació que tenen per enfrontar-se al mal i decideixen entrenar-se entre ells, no volen ser una carrega, volen ser part de la solució creant així l'Exercit de Dumbledore.
Un d'aquests nous amics és la Lluna Lovegood, una noia estranya i especial amb un gran cor que aporta bondat i senzillesa a un moment de gran foscor.
La gran revelació d'aquesta entrega que ens ofereix Empúries és la profecia que manté durant tota la novel·la a en Harry apartat de la mirada i de la proximitat de l'Albus.
"L'únic amb poder per a derrotar el Senyor de les Forces del Mal s'apropa… Nascut dels quals l'han desafiat tres vegades, vindrà al món al concloure el setè mes… I el Senyor de les Forces del Mal l'assenyalarà com el seu igual, car tindrà un poder el qual el Senyor de les Forces del Mal desconeix. I un dels dos haurà de morir a les mans de l'altre, car cap dels dos poden viure mentre l'altre segueixi amb vida… L'únic capaç de vèncer al Senyor de les Forces del Mal naixerà al concloure el setè mes…"
Les coses comencen a tensar-se d'una manera que el bé i el mal cada cop estan més propers de veure's les cares.
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..