Editorial: Proa (05/05/2021)

En un poblet en recessió de les muntanyes de Noruega, en Roy porta una vida senzilla i tranquil·la. Però un dia arriba de visita el seu germà petit acompanyat de la seva dona Shannon, una glamurosa arquitecta. De petits, en Roy el protegia, però ara sembla que en Carl ja no és algú tan indefens com abans, ni tan angèlic com sembla. A poc a poc, a mesura que l’emprenedor Carl inicia un pla per rellançar el poble i fer-los rics a tots, emergeixen secrets del passat, c... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 08 junio 2021
Dos germans. Un poble petit. Tota una vida de secrets ocults.
Així se'ns presenta la darrera novel·la d'un dels millors autors nòrdics de thriller pel meu gust Jo Nesbo qui torna amb una novel·la independent de la seva sèrie d'en Harry Hole i que segueix en certa manera l'estela de la seva obra “Macbeth”, una tragèdia amb totes les seves lletres.
Seguint l'estètica de les portades d'aquest autor a la col·lecció presentada per Proa ens trobem amb un fons taronja, el perfil d'un home jove a qui no podem reconèixer ja que no li veiem la meitat de la cara i l'únic detall que veiem al fons són ocells volant cap a algun lloc o fugint d'algun lloc o d'algú.
El regne és en realitat una petita llar en un poble petit al nord de Noruega, aquell és el regne d'un home i la seva família.
Aquest regne es trenca quan els pares moren en un accident de cotxe i queden els dos fills.
En Roy és el germà gran, el seu caràcter és introvertit i sempre protegeix al seu germà petit, en Carl, con si fos el seu àngel de la guarda i fins i tot ell dubta dels seus sentiments pel seu germà petit.
Amb la mort dels pares en Roy es queda a cuidar la granja i a portar la benzinera del poble mentre que en Carl marxarà als Estats Units a estudiar i no tornarà fins passats quinze anys.
El Carl que torna no és el mateix i no ve sol, l'acompanya la seva dona, Shannon, una arquitecta que te plans par construir un hotel amb spa i fer-se rics.
Però aquest fet en lloc d'aixecar un edifici el que farà serà aixecar pedres que guardaven molts secrets, traïcions, enveges, avarícia presentant-nos una veritable tragèdia familiar.
Narrat en primera persona en la veu d'en Roy descobrirem la vida al petit poble, on tothom es coneix i els secrets són de domini públic entre ells. La prosa de l'autor és molt madura i la relació i construcció dels germans té una part de la seva ànima ja que es va inspirar amb la relació que manté amb els seus germans i amb el més petit d'ells que ja no hi és.
Les descripcions són molt detallades i crea un ambient claustrofòbic on la privadesa d'un mateix no existeix, derivant en un thriller amb totes les lletres. Un fet que pot arribar a angoixar el lector però a l'hora el posa al ben mig de l'acció.
No la deixeu escapar, el REI DEL NOIR a tornat.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..