Editorial: Club Editor (12/07/2016)

Calificación promedio : 3.71/5 (sobre 12 calificaciones)
L'obra mestra de Mercè Rodoreda, amb més de vuitanta edicions catalanes i més de trenta traduccions, ve acompanyada en aquest volum d'un postfaci de Maria Barbal sobre la seva visió de la novel·la, i d'un estudi de Meritxell Talavera sobre el seu procés d'escriptura, acompanyat d'un capítol de la primera versió, per tal que els estudiants puguin resseguir les diferències entre la concepció original i el resultat final d'una obra mestra de la literatura.

cronicadelibros
 16 May 2022
[Català]
Fa molts (massa) anys que volia llegir La plaça del diamant, lectura que em va quedar pendent a la època d'institut, on Rodoreda era lectura obligatòria però s'elegia entre Aloma i Mirall Trencat.
I tot i coneixer la història (unes quantes visions de la sèrie de televisió dels anys 80), en moltes de les seves pàgines és punyent, fins i tot quan s'hauria de veure la felicitat, aquesta mai no hi és. Crec que el que fa gran l'obra és la seva capacitat de descriure i transmetre totes les sensacions de la protagonista en poques pàgines, amb capítols curts (poc habitual a la literatura de mitjans de segle XX) i no transmetre en cap moment les dates, fent córrer el temps com si es tractés d'un riu i sempre traslladant el centre de la història a la Colometa.
Un cop dit això, la meva novel·la preferida segueix sent Aloma, tot i ser la seva primera obra i que molts considerin que el seu estil no estava tan depurat i madur com amb La plaça del diamant.
[Castellano]
Hace muchos (demasiados) años que quería leer La plaça del diamant, lectura que quedo pendiente en mi época de instituto, donde Rodoreda era lectura obligatoria pero se elegía entre Aloma y Mirall Trencat (Espejo Roto).
Y todo y conociendo la historia (unas cuantas visiones de la serie de televisión de los años 80), en muchas de sus páginas es desgarradora, incluso cuando tendría que ver la felicidad, ésta nunca está allí. Creo que lo que hace grande la obra es su capacidad de describir y transmitir todas las sensaciones de la protagonista en pocas páginas, con capítulos cortos (poco habitual en la literatura de mediados de siglo XX) y el no transmitir en ningún momento las fechas, haciendo correr el tiempo como si de un rio se tratara y siempre trasladando el centro de la historia en la Colometa.
Dicho esto, mi novela preferida sigue siendo Aloma, todo y ser su primera obra y que muchos consideren que su estilo no estaba tan depurado y maduro como con La plaça del diamant.
Alixhy
 19 September 2020
En general, se me ha hecho pesado. Me ha parecido lento, con una protagonista a la que la vida le pasa, pero ella no pasa por la vida. Resignada a lo que le toca vivir, dejando que los demás tomen las decisiones por ella.
Me ha resultado dulce a momentos y muy amargo en otros. Hay escenas que han conseguido dejarme un nudo en la tripa.
otros libros clasificados: Literatura catalanaVer más

¿Te atreves? Preguntas literarias que todo el mundo debería saber

¿Por qué decidió el Principito dejar su planeta?

Por orden del Rey
Porque el zorro estaba enfermo
Porque sentía que la rosa se aprovechaba de el
Porque quería conocer la Tierra