Editorial: Club (31/01/2018)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 3 calificaciones)
“Una família rica, una casa abandonada, un jardí desolat… Tenia ganes de fer una novel·la on hi hagués de tot això.” Mirall trencat és la més profusa de les novel·les de Mercè Rodoreda, un retrat de família al llarg de tres generacions, i un imponent retrat de dona amb la figura de Teresa Goday.

Amb el pròleg de l’autora i un postfaci de Marta Nadal.

Pau_Always
 08 junio 2020
Mirall Trencat ha sigut personalment una lectura complexa, laberíntica que en quatre-centes pàgines l'autora ens narra l'evolució d'una família catalana amb estatus socioeconòmic elevat de la ciutat de Barcelona i tot el que comporta com drames, aventures, misteris, amors, etc. Un punt molt favorable és que l'autora decideix posar el focus en molts personatges que ens narren els capítols. D'aquesta manera podem tenir una visió més àmplia de la novel·la i endinsar-nos en els pensaments dels personatges que en aquesta novel·la és essencial, ja que els sentiments juguen un paper primordial.
Seguidament, els personatges mostren una gran evolució tant físicament com psicològicament. Els veiem créixer, madurar, néixer i morir. Mirall Trencat és una novel·la de contraris. Podem veure els personatges gaudir i patir. La mort és present a gairebé tots els capítols i el caràcter depressiu a mesura que el lector s'acosta al final és cada vegada més notori. Altrament, la versemblança i la qualitat literària de Rodoreda fa que sembli una mena de biografia familiar, tres generacions concretament, real i que algun dia alguna senyora Teresa vendre peix a la Boqueria, es va comprar una joia de valor i viure en una gran casa de Sant Gervasi. També, té molts símbols , ja que molts elements que apareixen reiteradament no volen dir el que semblen especialment elements de la natura que podem relacionar directament amb el Modernisme literari català. Una cosa que l'autora ens deixa clara, i que personalment m'ha fascinat, és que la vida no la podem controlar i els esdeveniments que estan per succeir ens determinaran i nosaltres no en podrem fer res al respecte.
Rodoreda decideix representar principalment personatges amb poder socioeconòmic però també apareixen altres de classes socials més baixes i mostren la gran humanitat i esforç amb el qual viuen i treballen.
En conclusió, Mirall Trencat ha sigut una lectura que he gaudit molt malgrat ser una mica complexa en certs moments de la trama. Estic segur que la tornaré a llegir al llarg dels anys i sempre la recordaré amb il·lusió. L'estilisme, els personatges, la qualitat literària i les històries que narra l'autora són dignes d'una gran obra literària que mai es pot perdre.
Video de Mercè Rodoreda (1) Ver másAñadir vídeo
Vidéo de Mercè Rodoreda
Con motivo de la exposición El exilio republicano de 1939, ochenta años después, la Biblioteca Nacional de España organiza bajo el título Las que se fueron una mesa redonda sobre las mujeres en el exilio. En ella participan Mercedes Gómez Blesa, José Luis Ferris y modera Mª Ángeles Cabré.
Durante la Guerra Civil, muchas escritoras españolas, María Zambrano, Mercè Rodoreda, María Teresa León, Luisa Carnés o Rosa Chacel; optaron por el exilio. Algunas de ellas se marcharon solas, otras acompañadas por maridos escritores o artistas. Algunas cruzaron la frontera francesa y se quedaron en el país vecino, mientras otras viajaron hasta países transatlánticos. Hubo quien regresó temprano, quien tardó en regresar y quien murió en su país de adopción sin saborear el final del franquismo. En sus respectivos destinos, casi siempre transitorios, escribieron testimonios del desarraigo y valiosas obras tanto del pensamiento como de la literatura de ficción. Han sido bautizadas con el nombre de “El exilio violeta”.
otros libros clasificados: escritorasVer más

Adivina el título del libro

Se trata del viaje de un héroe por salvar la Tierra Media

El señor de los anillos
Harry Potter