Benito Gómez Ibáñez (Traductor)
Editorial: Booket (05/03/2013)

Calificación promedio : 3.44/5 (sobre 9 calificaciones)

Para modificar esta descripción, debes iniciar sesión

massallibrespendents
 24 May 2024
Llegit com a homenatge per la mort de l'autor.

Llibre autobiogràfic on el Paul Auster fa un recull de la seva vida quan està a punt de fer 64 anys. Quan sent els primers senyals de la vellesa. Quan veu, segons les seves paraules, que les coses que penses que no et passaran mai, que ets l'únic a qui no passaran, llavors, una per una, et comencen a passar totes, de la mateixa manera que passen a tothom.

En aquest moment és quan fa un recull de sensacions i ens explica molts fets que recorda, com les seves primeres experiències sexuals, una relació de les cases i llocs on ha viscut, les morts que han colpit la seva vida, els seus enamoraments...

Quan aquest dissabte vaig conèixer la mort del Paul Auster, vaig pensar que el millor homenatge que li podia fer era llegir un dels seus llibres. Dels molts seus que encara no he llegit. Vaig decidir-me per aquest perquè em permetria conèixer coses de la seva vida explicades per ell mateix.

No puc dir gran cosa de la seva obra que no s'hagi dit ja, i més aquests dies. Només la meva sensació en llegir-lo, i és que era un narrador excepcional. M'ha fet estar enganxat a un llibre sense un argument ni una línia temporal definida, on m'ha explicat anècdotes i patiments de la seva vida, coses bones i dolentes, les seves vivències en vint-i-un canvis de domicili, la mort dels seus pares, i moltes coses més, però amb una senzillesa i a l'hora qualitat narrativa que m'ha enlluernat.

Un diari escrit en segona persona, i com ell mateix diu en una entrevista, on ens explica la veritat tal com la recorda, potser amb inexactituds, però que no són intencionades.

Fets quotidians de la vida, que ens poden passar a qualsevol de nosaltres, sense donar-se la importància que té haver estat un dels grans escriptors dels nostres temps.

Molt recomanable, per conèixer una mica més a aquest autor que trobarem a faltar.
Maperlo
 28 February 2022
Diario de Invierno es un libro autobiográfico de la vida de Paul Auster. Narra una serie de acontecimientos de su vida, en grandes rasgos, cuenta lo más importante que le ha pasado en su vida. Curiosa la enumeración y narración de los lugares y casas en los que ha vivido. Narra varios hechos importantes de su vida de forma natural. Narra sus sentimientos y su amor por su madre.
No habla casi de sus libros, y eso es como si para él no fuera tan importante como narrar su infancia, su amor...
Me ha gustado.

Las críticas de la prensa (1)
revistan04 February 2019
En “Diario de invierno” el escritor hace una autobiografía. Los fans se encontrarán anécdotas que ya leyeron: se las atribuyó a sus criaturas. ¿O fue al revés?
Leer la crítica en el sitio web: revistan
Miguel2020Miguel202011 August 2020
Piensas que nunca te va a pasar, imposible que te suceda a ti, que eres la única persona del mundo a quien jamás ocurrirán esas cosas, y entonces, una por una, empiezan a pasarte todas, igual que le suceden a cualquier otro.
Miguel2020Miguel202017 August 2020
Todos somos extraños para nosotros mismos, y si tenemos alguna sensación de quiénes somos, es sólo porque vivimos dentro de la mirada de los demás.
Videos de Paul Auster (22) Ver másAñadir vídeo
Vidéo de Paul Auster
Con motivo del lanzamiento del libro “Baumgartner” de Paul Auster, Crea Lectura entrevista a Elena Ramírez, directora editorial de Seix Barral, que nos explica algunos aspectos del libro. Crea Lectura, es un programa de televisión que informa de la actualidad literaria y los lanzamientos más importantes del momento. Puedes ver esta y otras entrevistas en nuestra lista de reproducción del canal de YouTube.
otros libros clasificados: diariosVer más

¿Puedes completar el título?

El invierno en...

Madrid
Lisboa
París

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro