Gonçal Oliveros (Traductor)
Editorial: Columna Edicions (01/06/2022)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 3 calificaciones)
Recuperem els millors títols de la reina del crim.
L’obra de la gran Agatha Christie està descatalogada en català.
Són les set del matí. El respectable coronel Bantry i la seva esposa es desperten espantats pels crits d’una minyona que assegura que ha trobat a la biblioteca el cadàver d’una noia molt maquillada i provocativament vestida, amb signes evidents d’haver estat estrangulada. Però qui és la desafortunada? Com ha arribat fins aquí? I quina conn... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 29 September 2022
Benvolguts amics del suspens, la intriga i les bones lletres, recuperem la nova col·lecció que ens presenta l'Editorial Columna recuperant les millors obres de la gran Agatha Christie, vàrem començar presentant “Assassinat a l'Orient Express” on reconeixíem el gran Hèrcules Poirot, avui canviem de protagonista a Un cadàver a la biblioteca i ens retrobem amb Miss Marple.
El personatge de Miss Marple està basat en l'àvia de l'autora i les seves amigues, Jean Marple resol crims difícils gràcies a la seva agudesa mental i a la seva capacitat d'observació del comportament de les persones.
Sant Mary Mead, el poble on ella sempre ha viscut, li dona un ampli ventall d'exemples sobre la mentalitat i les reaccions humanes de manera que qualsevol succés relacionat amb els crims que investiga, té un paral·lelisme amb algun esdeveniment o personatge del poble on viu que acaba sent la clau per resoldre el misteri.
Per fi i gràcies a la seva autora una dona d'edat avançada ens demostra que en els petits detalls es poden descobrir gran secrets i que amb una mica de mel es pot atrapar a l'assassí més espavilat.
Abans d'entrar en el cas m'agradaria dir que la portada d'aquesta novel·la lliga a la perfecció tant amb la historia com amb la col·lecció, aquesta vegada els espins embolcallen la imatge d'una dona vestida de festa i a qui no li veiem el rostre estirada a terra, sobre una estora color sang i només un petit punt de llum de lectura.
Si pensàveu que us desgranaria la trama ja us dic que no ho faré, us aconsello que acompanyeu a la Senyoreta Marple quan la seva amiga la truqui per treure l'entrellat de com una jove apareix estrangulada a casa seva. El que si que us deixaré seran les paraules de la contraportada per anar entrant en situació.
“Són les set del matí. El respectable coronel Bantry i la seva esposa es desperten espantats pels crits d'una minyona que assegura que ha trobat a la biblioteca el cadàver d'una noia molt maquillada i provocativament vestida, amb signes evidents d'haver estat estrangulada. Però qui és la desafortunada? Com ha arribat fins aquí? I quina connexió té amb el cadàver d'una altra noia que apareix més tard carbonitzat en una pedrera abandonada? Les xafarderies començaran ben aviat a escampar-se si no s'hi posa remei.”
Moltes preguntes i poques respostes de moment sobre la taula però en una lectura que es fa addictiva i que atrapa al lector tant per la pulcritud de la seva prosa com per la construcció dels seus personatges trobareu les respostes.
No deixeu escapar aquesta lectura, un plaer gaudir de la companyia de Miss Marpe.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
NuriaCC
 29 October 2023
Un cadàver a la biblioteca, (The body in the library), 1942
Agatha Christie
@columnaedicions
Traducció de Gonçal Oliveros

📚La aparición del cadáver de una joven mujer rubia en la biblioteca de Gossington Hall, supone un acontecimiento inesperado en el pequeño y apacible St Mary Mead.

📚El coronel Bantry y su esposa, dueños de la mansión donde tiene lugar el macabro hallazgo, tienen firmas diferentes de afrontarlo. Mientras el coronel se refugia en su granja de cerdos, su esposa Dolly, reclama inmediatamente la ayuda de su buena amiga miss Marple.

📚Preocupada por las nefastas consecuencias que las habladurías y las sospechas infundadas puedan tener en el porvenir de sus amigos, miss Marple decide meterse de lleno en la investigación. Así pues, acompañada de Mrs Bantry, se instala en el Majestic Hotel donde la víctima trabajaba como bailarina.

Nuevo caso para la infalible tía Jane, acompañada por la deliciosa Mrs. Bantry y el siempre impecable Sir Henry Clithering.

Seguimos disfrutando de #Marpleenorden con #lasdamasdelcrimen
También lectura #cozymystery para el #cozyween organizado por @evitalecturitas

#uncadaveralabiblioteca #thebodyinthelibrary #leeresvivir #leermola #leoautorasOct #missmarple #queenofcrime #crimefiction #goldenageofcrimefiction #murdermystery
NuriaCCNuriaCC29 October 2023
El telèfon de Miss Marple va sonar mentre s’estava vestint. El soroll la sobresaltà una mica. No era una hora usual perquè truquessin per telèfon. Tenia una vida tan tranquil·la i ordenada, que una trucada imprevista es convertia en un doll de conjectures plenes de possibilitats.
«Caram», es va dir Miss Marple esguardant, perplexa, aquell estri excitat. «M’agradaria saber qui pot ser».
De nou a dos quarts de deu era l’hora acceptada al poble per telefonar als veïns.
+ Lire la suite