Editorial: Fan Books (03/04/2014)

LaPetitaLlibreria
 06 octubre 2018
El segell Fanbooks ens sorprèn amb una adaptació al còmic de la saga de “Joc de Trons” de George R.R.Martin, on aquest s'ha unit a la ploma de Daniel Abraham i al grafisme de Tommy Paterson, donant vida a la fantàstica història de Joc de trons III.
Podem assegurar que el públic d'aquesta magistral sèrie és molt exigent i cal complir els requisits de rigorositat i respecte amb els llibres i amb l'adaptació de la sèrie de l'HBO.
Un fenomen fan que no té edat i que no entén de prejudicis ens mostra la seva cara més jove i vitalista en aquesta novel·la gràfica on el compendi entre lletra i il·lustració s'equilibra a la perfecció dotant-lo d'un sentit unitari i una passió sense límits que va in crescendo fins a la darrera pàgina.
És difícil que un llibre o còmic sobre una història que coneixes t'atrapi tant, es nota la feina ben feta i crec que els autors són fans (i dels frikis) de la sèrie: detalls de la novel·la que s'escapen a la pantalla i detalls que la pantalla afegeix s'entrellacen oferint al lector una experiència única.
Podem pensar que és un tret segur apostar per treballar sobre un tema que atrau a la societat i està al top ten de les xerrades entre amics però jo crec que és més aviat una feina agosarada i una gran aposta per la qual s'ha de ser valent. Els seguidors ho són fins l'extrem d'estudiar-ho per trobar errades, per criticar o per treure-hi punta.
Us reto a que li trobeu l'errada doncs jo que en sóc molt fan no he vist res estrany, deixa molt bon gust de boca i amb ànsia per tenir entre mans la propera entrega que els autors ens regalaran.
Dues ments que pensen com una i es complementen a la perfecció. Quan ens submergim a la lectura, les escenes són molt detallades tant a l'expressió facial i emocional dels protagonistes com als escenaris on es situa l'acció. Un treball minuciós que s'agraeix i aporta un plus molt important a l'hora de copsar l'holística de la historia.
Quatre mans que treballen com si formessin part del mateix cos, la fusió de text i dibuix és immillorable i molt respectuós pels puristes de la sèrie que no volem que quedi res entredit o explicat a mitges.
Colors càlids per les lluites més sanguinolentes i els colors freds per la part narrativa ens porten en un vaivé perfectament equilibrat a la balança.
La historia en aquesta tercera part que es presenta amb una portada vermella on Eddard Stark sembla atrapat assegut al tron de ferro i on l'expressió funesta de la seva cara diu molt del que succeirà a la història a partir d'aquest moment.
Ens trobarem amb els corbs, amb les intrigues de Palau, una Khaleessi embarassada i futura mare dels dracs i un jove príncep a punt de ser coronat rei dèspota, a qui tots ballaran segons el so que els toqui i no pas per respecte o consideració, sinó per por.
Un dels aspectes que més m'ha agradat ha sigut com han presentat el passat de Tyron Lannister, mostrant una mica de la seva ànima amagada rere ironia i moltes capes de protecció.
No ho dubteu i gaudiu-lo si podeu asseguts al tro de ferro!
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..