Editorial: Proa (05/05/2021)

Calificación promedio : 3.5/5 (sobre 2 calificaciones)
Margarit inèdit.
Poques setmanes abans de morir, Joan Margarit va deixar enllestits els poemes que componenAnimal de bosc, l’obra que Margarit jutjava com“el millor dels meus llibres”. El poeta va escriure amb passió durant els últims anys, aprofitant la mirada nítida que li oferia l’últim tram de la vida.

Vaig coneixent millor cada vegada

el bosc interior on un acaba sol

i amb un convenciment:

compr... >Voir plus

cronicadelibros
 14 June 2022
[Català]

Darrer llibre de Joan Margarit, escrit durant la malaltia que per desgràcia no va poder superar i de la que va morir.
El llibre en tot moment reflecteix aquesta situació, present en molts dels poemes, així com una mirada enrere sobretot als moments de la seva infantessa lligant-los amb el camí cap a la mort. Alguns dels poemes estan dedicats a amics i familiars, així com d'altres a amics ja perduts i dels qui vol tenir un darrer recordatori. Segurament no és el seu millor llibre, però si un llibre molt íntim, personal i introspectiu.

[Castellano]

Último libro de Joan Margarit, escrito durante la enfermedad que por desgracia no pudo superar y de la que murió.
El libro refleja en todo momento esta situación, presente en muchos de los poemas, así como una mirada atrás sobre todo a los momentos de su infancia ligándolos con el camino hacia la muerte. Algunos de los poemas están dedicados a amigos y familiares, así como otros a amigos ya perdidos y de los que quieren tener un último recordatorio. Seguramente no es su mejor libro, pero sí un libro muy íntimo, personal e introspectivo.
lizquieslizquies23 January 2022
Però ara som a un temps amb la seguretat que el silenci i la fosca - amb estrelles o sense - són el començament i el final de la vida
lizquieslizquies23 January 2022
Els llocs on sustentem la nostra vida sempre són els més durs perquè és on queda tot el que té a veure amb estimar
lizquieslizquies23 January 2022
Quan l'únic horitzó amb alun sentit, de sobte, passa a ser la soledat, és que el futur és ara. Sou tu i ella
lizquieslizquies23 January 2022
Tu i jo estem més junts cada veada i, junts, ens allunyem
lizquieslizquies23 January 2022
És una unsubornable austeritat la que imposa el final
Videos de Joan Margarit (8) Ver másAñadir vídeo
Vidéo de Joan Margarit
Vídeo de Joan Margarit proyectado en la entrega del I Premio Internacional Joan Margarit de Poesía, otorgado por el rey Felipe VI a la poeta estadounidense Sharon Olds en el Instituto Cervantes de Nueva York. Poema «De senectute»: El amor de los jóvenes no piensa en el olvido. Manda el futuro, aunque sólo brille, al fondo del cerebro como un charco. El dolor pone orden, suena como un aviso: es la bocina del remolcador que nos arrastra hasta salir del puerto. Se pagan caros los intentos de destruir el dolor, porque también está el amor ahí. La inteligencia es salvarlo todo. Que nuestros ojos vigilantes luzcan con esa espléndida inutilidad. Nunca, sin el dolor, podríamos haber amado así.
otros libros clasificados: poesíaVer más

¿Quién escribió este libro de poesía?

Marinero en tierra

Rafael Alberti