Crítica de cronicadelibros

cronicadelibros
14 June 2022
[Català]

Darrer llibre de Joan Margarit, escrit durant la malaltia que per desgràcia no va poder superar i de la que va morir.
El llibre en tot moment reflecteix aquesta situació, present en molts dels poemes, així com una mirada enrere sobretot als moments de la seva infantessa lligant-los amb el camí cap a la mort. Alguns dels poemes estan dedicats a amics i familiars, així com d'altres a amics ja perduts i dels qui vol tenir un darrer recordatori. Segurament no és el seu millor llibre, però si un llibre molt íntim, personal i introspectiu.

[Castellano]

Último libro de Joan Margarit, escrito durante la enfermedad que por desgracia no pudo superar y de la que murió.
El libro refleja en todo momento esta situación, presente en muchos de los poemas, así como una mirada atrás sobre todo a los momentos de su infancia ligándolos con el camino hacia la muerte. Algunos de los poemas están dedicados a amigos y familiares, así como otros a amigos ya perdidos y de los que quieren tener un último recordatorio. Seguramente no es su mejor libro, pero sí un libro muy íntimo, personal e introspectivo.