Críticas sobre Golpes de luz (15)

Lore_Juiz
 10 January 2022
Una delicia es leer un libro de Ledicia Costas, en este ocasión trata con humor y cariño temas tan sociales y dolorosos como la droga, el acoso escolar, la violencia de género, el divorcio, la educación, la amistad, o la demencia senil. Lo difícil y cuesta arriba que se pone la vida cuándo confluyen en una misma familia todas esas circunstancias. En libro se te escapa de las manos hasta qué llega el final sin duda una lectura más que recomendable.
rominerva
 11 August 2023
A historia está contada dende o punto de vista de tres personaxes distintos:
- Sebas: un neno de 10 anos que ve a vida dende a inocencia propia da súa idade.
- Xulia: nai de Sebas que debe comezar de novo despois dun divorcio traumático e cunha ferida, aínda aberta do abandono do seu pai.
- Luz: a avoa que dende a súa lucida loucura amósanos a vida dunha muller da aldea próxima a cumprir oitenta anos.

Ledicia Costas neste libro trata temas moi diversos pero moi presentes na nosa actualidade: o bulling escolar, a situación dos pais divorciados, a obesidade infantil, os problemas de demencia. Quizás unha das cousas que menos me gustou ao principio foi que se volvese ao tópico de sempre Galicia-narcotráfico, mais si que me gustou como foi tratado o tema posto que se puxo o énfase nos movementos das nais que saían a calle ao ver que os seus fillos morrían vítimas das drogas. Que importante é o cambio de perspectiva, elas tamén eran vítimas colaterales do narcotrafico, e neste libro son elas as protagonistas.

Outro punto que me gustou moito é remarcar a importancia do reforzo positivo nas crianzas. Si a figura de autoridade lle di que é valente, que pode o rapaz vaise ver capaz de levalo a cabo. Así como romper con ese tópico que os nenos non choran. Así mesmo, tamén se denuncia o poder das palabras para servir de ferramenta para minusvalorar as mulleres. Xulia facía referencia ao feito da facilidade de chamar Puta a unha muller, pero si o pensamos, cantas palabras hai despectivas da muller: bruxo vs bruxa, zorro vs. zorra...

Esta foi unha lectura chea de pequenos detalles que fai que te manteñas expectante por como se vai desenrrolar a vida destes tres personaxes. Mirade a meticuloidade de Ledicia, que o libro comeza con Luz e termina con Sebas, quizás para cerrar o círculo e para evidenciar que a historia debe continuar pero xa coas novas xeracións.
Beavazquez_
 24 September 2022
[GAL] Despois de ler "Infamia" hai un par de anos tiña moitísimas ganas de volver á literatura de Ledicia Costas. Para min, é unha autora que nunca defrauda, así que tiña claro que unha das novelas que me ían acompañar este verán sería "Golpes de Luz".

Neste caso, Costas nárranos a historia de Xulia, unha muller que acaba de separarse e volve co seu fillo Sebas a Galicia a coidar de Luz, a súa nai. Ao longo dos diferentes capítulos do libro iremos poñéndonos na pel de cada unha destas 3 personaxes, xa que a persoa que narra vai cambiando en cada capítulo. Isto, para min, é sen dúbida un dos puntos fortes da novela: poder ver como cada unha delas vive un mesmo feito, como o sente, como o interpreta... Penso que non debe ser nada sinxelo construír unhas personaxes tan diferentes entre si e narrar simultaneamente en primeira persoa dende 3 perspectivas. Pero é que Ledicia Costas non é deste mundo.

Ao longo da novela abórdanse multitude de temas interesantísimos: o narcotráfico en Galicia, a saúde mental, os coidados familiares, o adultocentrismo, o acoso escolar... Pero é que ademais todo isto vaise mesturando cuns toques de humor que fan que se che caian as bágoas da risa. E non é que estes momentos lle resten importancia aos outros nin moito menos, senón que se complementan á perfección polo modo en que a autora os introduce.

Non se me ocorre que máis dicirvos para animarvos a ler "Golpes de Luz", pero é que de verdade que me pareceu unha marabilla de libro.

[CAS] Después de leer "Infamia" hace un par de años tenía muchísima ganas de volver a la literatura de Ledicia Costas. Para mí, es una autora que nunca defrauda, así que tenía claro que una de las novelas que me iban a acompañar este verano sería "Golpes de Luz".

En este caso, Costas nos narra la historia de Xulia, una mujer que acaba de separarse y vuelve con su hijo Sebas a Galicia a cuidar de Luz, su madre. A lo largo de los diferentes capítulos del libro iremos poniéndonos en la piel de cada una de estos 3 personajes, ya que la persona que narra va cambiando en cada capítulo. Esto, para mí, es sin duda uno de los puntos fuertes de la novela: poder ver cómo cada una de ellas vive un mismo hecho, cómo lo siente, cómo lo interpreta... Pienso que no debe ser nada sencillo construir unos personajes tan diferentes entre sí y narrar simultáneamente en primera persona desde 3 perspectivas. Pero es que Ledicia Costas no es de este mundo.

A lo largo de la novela se abordan multitud de temas interesantísimos: el narcotráfico en Galicia, la salud mental, los cuidados familiares, el adultocentrismo, el acoso escolar... Pero es que además todo esto se va entremezclando con unos toques de humor que hacen que se te caigan las lágrimas de la risa. Y no es que estos momentos le resten importancia a los outros ni mucho menos, sino que se complementan a la perfección por el modo en que la autora los introduce.

No se me ocurre qué más deciros para animaros a leer "Golpes de Luz", ¡pero es que de verdad que me pareció una maravilla de libro!
Auguibooks
 13 July 2022
no había leído la sinopsis e iba totalmente a ciegas con esta historia y me he encontrado con una trama que me ha atrapado de principio a fin, con unos personajes realmente interesantes y un ritmo narrativo perfecto.
Podría tratarse de un libro duro y tiene ese punto de drama que te hace sufrir en muchos momentos y empatizar con Xulia , Luz y Sebas pero también tiene una comicidad que se agradece porque aligera la carga dramática.
Está contado a tres voces y abuela, hija y nieto nos van relatando los acontecimientos y aportando su visión particular de las cosas.
Ledicia me ha conquistado con este libro y no puedo más que recomendaros esta novela, que tenéis disponible en castellano gracias a la Editorial Destino y en gallego está publicada por Xerais.
LarepisadeElena
 02 December 2021
Opinión : Leer a Ledicia Costas es para mi siempre un acierto. Destacar a sus tres protagonistas ya que es una novela contada a tres voces. Bullying, separación, narcotrafico de drogas y enfermedad mental son algunos de los fuertes de este gran libro. @lediciacostas espero que sigas teniendo grandes luciérnagas a tu alrededor para que sigas contándonos historias tan maravillosas como las que escribes.

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro