Crítica de Beavazquez_

Beavazquez_
24 September 2022
[GAL] Despois de ler "Infamia" hai un par de anos tiña moitísimas ganas de volver á literatura de Ledicia Costas. Para min, é unha autora que nunca defrauda, así que tiña claro que unha das novelas que me ían acompañar este verán sería "Golpes de Luz".

Neste caso, Costas nárranos a historia de Xulia, unha muller que acaba de separarse e volve co seu fillo Sebas a Galicia a coidar de Luz, a súa nai. Ao longo dos diferentes capítulos do libro iremos poñéndonos na pel de cada unha destas 3 personaxes, xa que a persoa que narra vai cambiando en cada capítulo. Isto, para min, é sen dúbida un dos puntos fortes da novela: poder ver como cada unha delas vive un mesmo feito, como o sente, como o interpreta... Penso que non debe ser nada sinxelo construír unhas personaxes tan diferentes entre si e narrar simultaneamente en primeira persoa dende 3 perspectivas. Pero é que Ledicia Costas non é deste mundo.

Ao longo da novela abórdanse multitude de temas interesantísimos: o narcotráfico en Galicia, a saúde mental, os coidados familiares, o adultocentrismo, o acoso escolar... Pero é que ademais todo isto vaise mesturando cuns toques de humor que fan que se che caian as bágoas da risa. E non é que estes momentos lle resten importancia aos outros nin moito menos, senón que se complementan á perfección polo modo en que a autora os introduce.

Non se me ocorre que máis dicirvos para animarvos a ler "Golpes de Luz", pero é que de verdade que me pareceu unha marabilla de libro.

[CAS] Después de leer "Infamia" hace un par de años tenía muchísima ganas de volver a la literatura de Ledicia Costas. Para mí, es una autora que nunca defrauda, así que tenía claro que una de las novelas que me iban a acompañar este verano sería "Golpes de Luz".

En este caso, Costas nos narra la historia de Xulia, una mujer que acaba de separarse y vuelve con su hijo Sebas a Galicia a cuidar de Luz, su madre. A lo largo de los diferentes capítulos del libro iremos poniéndonos en la piel de cada una de estos 3 personajes, ya que la persona que narra va cambiando en cada capítulo. Esto, para mí, es sin duda uno de los puntos fuertes de la novela: poder ver cómo cada una de ellas vive un mismo hecho, cómo lo siente, cómo lo interpreta... Pienso que no debe ser nada sencillo construir unos personajes tan diferentes entre sí y narrar simultáneamente en primera persona desde 3 perspectivas. Pero es que Ledicia Costas no es de este mundo.

A lo largo de la novela se abordan multitud de temas interesantísimos: el narcotráfico en Galicia, la salud mental, los cuidados familiares, el adultocentrismo, el acoso escolar... Pero es que además todo esto se va entremezclando con unos toques de humor que hacen que se te caigan las lágrimas de la risa. Y no es que estos momentos le resten importancia a los outros ni mucho menos, sino que se complementan a la perfección por el modo en que la autora los introduce.

No se me ocurre qué más deciros para animaros a leer "Golpes de Luz", ¡pero es que de verdad que me pareció una maravilla de libro!