Editorial: Llibres del Delicte (19/01/2018)

LaPetitaLlibreria
 29 agosto 2018
Llibres del Delicte ens torna a sorprendre, cosa que ja no ens hauria de sorprendre, però que hi farem, a cada títol que afegeix al seu catàleg ho aconsegueix.
Avui us presentarem Lleugera Sang de Xavier Zambrano, un excel·lent traductor que canvia estar rere les paraules dels altres a plasmar sobre el paper les seves pròpies amb una gran cura del vocabulari, del joc de les metàfores, amb humor negre i ironia sense oblidar un ritme seductor pel lector.
Abans d'entrar en farina voldria destacar la riquesa de la prosa, les referencies literàries, musicals i cinematogràfiques que van apareixent en forma de petites picades d'ull a autors consagrats negre i els seus protagonistes.
Aquesta novel·la de detectius ret homenatge, com molt bé puntualitza l'autor als clàssics del gènere Nord Americà.
L'autor ens situa a la ciutat de Barcelona, als anys noranta, una ciutat post olímpica, sense wifi, mòbils i encara en pessetes. Una ciutat en ple canvi cap a la modernitat però que poc es nota en els baixos fons.
En Marc Olier és un detectiu amb poca pela, que viu al despatx i dorm al sofà que va comprar pensant en un futur prometedor que no arriba, és un home que viu enganxat a una cigarreta de Lucky i beu Jack Daniel's sense mesura, en lloc de sang deu tenir-hi licor, fet, però que no li enterboleix la ment en quant descobrireu les seves brillants reflexions. És com una ombra de Sherlock Holmes a la catalana.
També sembla un sac de boxa, ja que degut a la seva feina i a la seva manera de ser rep força sovint un jec d'òsties. (perdó pel llenguatge)
En Marc i el seu germà bessó Daniel es ficaran en un bon embolic que comença amb el senzill encàrrec d'entregar un sobre i acaba en un compte enrere, amb la recerca d'una dona que no vol ser trobada, amb violència, sexe i una trama tan ben construïda que tot encaixa i res es sobrer.
Ja he destacat la prosa i la trama, amb el vostre permís voldria fer un esment als personatges secundaris que donen solidesa a la trama, des del taxista que confessa que la seva Bíblia és el taxímetre, com el proveïdor d'armes, la societat de classe alta i les prostitutes.
Una obra que tant en el contingut com en el continent mostra l'excel·lència d'un autor novell amb un futur prometedor.
Prepareu-vos per descobrir la cara més fosca d'un Barcelona amb molt maquillatge.
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: novela negraVer más

La novela negra en el cine

L.A. Confidential (Los Ángeles al desnudo)
La Dalia Negra (The Black Dahlia)
Dueños de la calle (Street Kings)
Dark Blue (El rostro oscuro de la ley)