Editorial: Llibres del Delicte (19/01/2018)

LaPetitaLlibreria
 29 agosto 2018
Llibres del Delicte ens torna a sorprendre, cosa que ja no ens hauria de sorprendre, però que hi farem, a cada títol que afegeix al seu catàleg ho aconsegueix.
Avui us presentarem Lleugera Sang de Xavier Zambrano, un excel·lent traductor que canvia estar rere les paraules dels altres a plasmar sobre el paper les seves pròpies amb una gran cura del vocabulari, del joc de les metàfores, amb humor negre i ironia sense oblidar un ritme seductor pel lector.
Abans d'entrar en farina voldria destacar la riquesa de la prosa, les referencies literàries, musicals i cinematogràfiques que van apareixent en forma de petites picades d'ull a autors consagrats negre i els seus protagonistes.
Aquesta novel·la de detectius ret homenatge, com molt bé puntualitza l'autor als clàssics del gènere Nord Americà.
L'autor ens situa a la ciutat de Barcelona, als anys noranta, una ciutat post olímpica, sense wifi, mòbils i encara en pessetes. Una ciutat en ple canvi cap a la modernitat però que poc es nota en els baixos fons.
En Marc Olier és un detectiu amb poca pela, que viu al despatx i dorm al sofà que va comprar pensant en un futur prometedor que no arriba, és un home que viu enganxat a una cigarreta de Lucky i beu Jack Daniel's sense mesura, en lloc de sang deu tenir-hi licor, fet, però que no li enterboleix la ment en quant descobrireu les seves brillants reflexions. És com una ombra de Sherlock Holmes a la catalana.
També sembla un sac de boxa, ja que degut a la seva feina i a la seva manera de ser rep força sovint un jec d'òsties. (perdó pel llenguatge)
En Marc i el seu germà bessó Daniel es ficaran en un bon embolic que comença amb el senzill encàrrec d'entregar un sobre i acaba en un compte enrere, amb la recerca d'una dona que no vol ser trobada, amb violència, sexe i una trama tan ben construïda que tot encaixa i res es sobrer.
Ja he destacat la prosa i la trama, amb el vostre permís voldria fer un esment als personatges secundaris que donen solidesa a la trama, des del taxista que confessa que la seva Bíblia és el taxímetre, com el proveïdor d'armes, la societat de classe alta i les prostitutes.
Una obra que tant en el contingut com en el continent mostra l'excel·lència d'un autor novell amb un futur prometedor.
Prepareu-vos per descobrir la cara més fosca d'un Barcelona amb molt maquillatge.
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: novela negraVer más

Encuentra la pareja

Empezamos con una fácil: Sherlock Holmes

El inspector Lestrade
El doctor Watson

Thèmes : novela negra , novela policíacaCrear un test sobre este libro