Editorial: Ara Llibres (10/09/2018)

LaPetitaLlibreria
 14 noviembre 2018
La Premi Nobel de Literatura de l'any 1993 Toni Morrison ens presenta un assaig escrit amb el cor a la mà i capaç d'avergonyir i fer reflexionar l'home blanc.
L'origen dels altres és la recopilació de diverses conferències que va impartir l'any 2016 a la Universitat de Harvard i on partint dels seus propis records apunta com és la vida sent un dels altres, és a dir una persona negra.
Parla d'esclavitud, de raça, d'origen, de linxaments públics, de discriminació pel color de la pell i no només en l'àmbit social passat i present, només cal donar un cop d'ull al nou president dels Estats Units d'Amèrica per veure la fractura en temes com la immigració, el classisme i el racisme que havia minvat amb el llegat Obama però que cada vegada torna a ser més present.
L'autora reflexiona en profunditat i remarca també com la ciència o la literatura han afegit el seu gra de sorra a aquestes diferències que en cert moment es van considerar lògiques i de llei.
Cita a l'esclavista i metge Samuel Carthwright que apostava pel control sobre l'altre i a autors reconeguts com William Faulkner i Ernest Hemingway. L'autora cita fragments de les seves obres i planteja preguntes i respostes des de la mirada de l'altre.
Aquest volum ens regala un pròleg signat per Ta-Nehisi Coates, guanyador del National Book Award, qui mostra el seu afecte per l'escriptora i pels seus escrits, demostrant que és capaç d'extreure bellesa dels aspectes més grotescos de la societat i presentant una obra intimista i personal.
L'assaig en sí és divideix en sis capítols curts i de lectura fàcil, ràpida i comprensible, la seva redacció transforma el lector en oient de la seva paraula i el convida a descobrir com pensa ell mateix sobre el tema.
Arrenca amb “La capa romàntica de l'esclavitud”, “Ser, o convertir-se, en l'estrany”, “El fetitxe del color”, “Configuracions de la negror”, “Narrar l'altre” i “La casa de l'estranger”.
Un cop acabada la seva lectura m'he adonat que moltes situacions del passat que hem estudiat a l'escola, llegit en llibres o vist en pel·lícules està amagada però l'arrel d'aquell sentiment de superioritat entre races segueix germinant amb força i com les persones negres han de demostrar molt més la seva vàlua per aconseguir una minsa part que aconsegueix un altre.
Ara llibres sap com tocar la fibra sensible i segurament s'ha d'agrair a la excel·lent traducció de Ferran Ràfols Gesa.
Molts en acabar aquesta lectura intentaran posar-se en la pell de l'altre i d'altres simplement donaran gràcies per ser com són.
Aquesta obra convida a obrir els ulls no dels altres sinó dels nostres.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: CríticaVer más