Editorial: Llibres del Delicte (19/02/2018)

LaPetitaLlibreria
 29 agosto 2018
Moltes vegades costa plasmar les idees en un senzill paper, un full blanc que et deixa massa espai quan les paraules et fallen i no saps com posar-t'hi.
Amb el cor a la mà, és el que m'ha passat aquesta vegada i no pas degut a que la novel·la no s'ho valgui, sinó degut a la pèrdua molt recent del seu autor Jordi Tiñena, un gran amic dels seus amics i qui en la dedicatòria de Joc d'identitats sembla voler dir-nos quelcom més.
“A tots, família, amics i companys, que m'heu acompanyat en aquests darrers anys difícils.”
He fet i desfet la ressenya un munt de vegades, no trobo les paraules que necessito per poder explicar el que sento i per tant no ho trobareu ja que no li faria justícia.
El nostre sotsinspector Vidal torna a les nostres mans després de ser presentat a “La mort sense ningú”, un gran pensador, un professor que va canviar la seva vida per fer-se policia, una ment deductiva que està a punt d'enfrontar-se en un taulell d'escacs ple de sang i mort, un joc on no només jugaran ell i l'assassí, sinó que l'autor ens convida a jugar a nosaltres també.
Una novel·la que juga amb una historia presentada des de diverses perspectives i veus, l'assassí ens parlarà en primera persona i la seva ment i actes s'intercalaran amb la veu d'en Vidal i de tot un reguitzell de personatges secundaris que els hi aporten un context per anar avançant.
La historia comença amb un tempo rítmic i dinàmic, res és atzarós i encara que sembla tot estar massa embolicat per poder desfer l'entrellat entre les seves planes s'amaguen pistes dirigides no tan sols a en Vidal sinó que també n'hi ha pel lector espavilat.
Llibres del Delicte ens ha regalat un llegat que perdurarà a la ment dels lectors negres, una veu única que sap enganxar al lector i fer-lo jugar sota les seves regles i amb més d'un gir inesperat.
Per a tots aquells que us hi heu fixat parlo en present i no en passat, ja que mentre tinguem entre les mans les seves novel·les, les seves paraules i el seu imaginari sempre seguirà viu i present.
Pot ser aquesta novel·la si que sigui realment un joc d'identitats entre el lector i l'autor, no la deixeu escapar i sentiu la veu del seu autor al cor.
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: novela policíacaVer más

La novela negra en el cine

L.A. Confidential (Los Ángeles al desnudo)
La Dalia Negra (The Black Dahlia)
Dueños de la calle (Street Kings)
Dark Blue (El rostro oscuro de la ley)