LibrosAutoresLectoresCríticasCitasListasTest
160 páginas
Editorial: Club Editor (06/03/2024)

Calificación promedio : 3.78/5 (sobre 9 calificaciones)
Flotes, això és el màxim que has aconseguit. Tens mitja feina, una habitació rellogada i un títol que acredita que ets dels que no poden caure. Però caus. El risc ha entrat a la teva vida sense que el veiessis venir. D’un dia per l’altre tot allò que no et podia passar esdevé real: perds el sostre, perds la feina i et parteixen la cara.
Ara la vida ja no va de creure en les regles. Ara tu fabriques l’engany. Entraràs a les cases dels altres. Creuran que hi et... >Voir plus

Amazon ESAgapeaCasa del libro
Storm
 14 May 2024
quin gran descobriment d'autora! 🫨

aquest mes estic molt molt contenta amb tot el que he llegit fins ara, dos llibres i tots dos m'han encantat :) no puc demanar més hahah

del que us vinc a parlar avui és de #ocàsifascinació de #EvaBaltasar 🏡 havia sentit a parlar de l'autora una barbaritat i, evidentment, em moria de ganes de llegir-la. i uau. realment no sé què esperava abans de començar el llibre, però el que hi vaig trobar em va absorbir completament.

🌅 el llibre comença amb l'Ocàs, i poc a poc va portant la protagonista cap a la foscor absoluta.

la prota és una noia jove, amb feina i estudis, que es veu abocada a viure al carrer. a partir d'aquí, el relat es va tornant pertorbador fins a punts que no m'esperava gens.

la meva incomoditat va començar amb Barcelona de nit i a la intempèrie, i no va deixar de créixer mentre llegia la història. crec que “incomoditat” és la paraula que millor descriu el llibre, el que més he sentit mentre el llegia. i és que la manera com l'Eva evoca imatges desagradables ho posa taaan fàcil per sentir la por que envolta la història…

això ha estat precisament el que m'ha fet gaudir tant d'aquesta lectura. i això que no m'ha fet sentir res de bo hahaha però m'agrada molt quan un llibre em provoca reaccions (encara que en aquest cas cada vegada que em posava a llegir quedés submergida en un món incòmode i que em feia venir calfreds) 😶

la primera part del llibre, l'Ocàs, és potser més realista, plena de crítica a la situació actual de l'habitatge i les feines precàries, mentre que la segona part, la Fascinació… em va deixar sense saber què pensar. sense paraules. pensava haver-ho entès, però va ser tancar el llibre i començar a pensar en possibilitats. era un somni? o no? o potser només alguna part?

“La vida està feta de no res perquè no és res fora de la gran possibilitat de viure-la"

en fi, l'Eva Baltasar escriu tan bé i la història em va deixar tan boja que ara em moro de ganes de tornar a llegir a l'autora! m'han comentat (aka la meva mare m'ha dit hahah) que els altres llibres encara són més pertorbadors, així que… can't wait per llegir-los aviat 🫡
Lesulleresdellegir
 04 July 2024
No sé si necessito escriure sobre el que he llegit o, simplement, deixar-ho marinar una miqueta més, perquè no puc processar-ho. Si algú em pregunta si m'ha agradat ‘Ocàs i fascinació' crec que li diria que no, però tinc molt clar que Eva Baltasar és una bèstia de la literatura contemporània. Potser el que no m'ha agradat és la imatge que setmanes després tinc gravada al cap i com m'ha fet sentir, incòmoda, per mostrar-me sense filtres com la precarietat ens pot abocar a tots a la desgràcia.

La protagonista té just la meva edat, vint-i-set, uns estudis i una vida per endavant. Fins que un dia li rescindeixen el contracte de lloguer i es veu abocada a viure al carrer, a netejar cases i, en definitiva, a la misèria. La primera part d'aquest díptic et fa sentir malament perquè et posa als morros la possibilitat de caure en la pobresa i en la solitud, del buit de les persones sense xarxa. La segona és encara més complicada de verbalitzar. ‘Fascinació' és un deliri kafkià, un relat on la bogeria i la desesperació acaben abraçant al mal i fan que et preguntes si realment estàs llegint el que creus que passa entre aquelles línies, o si l'autora realment volia expressar el que creus que has comprès.

Em repeteixo, Baltasar és un monstre literari, no en va ha sigut la primera d'estar a les portes del Booker. En aquesta nova novel·la es manté fidel al seu estil poètic, del qual potser el que més m'agrada és que no ens tracta als lectors d'estúpids, sinó que ens deixa llegir entre línies i que en fem les nostres interpretacions. Alguns diuen que hi han vist imatges religioses, d'altres fins i tot amor, si us soc sincera, jo encara no en tinc ni idea.
midesconexion
 11 April 2024
Arrencava aquesta nova lectura d'Eva Baltasar amb la sensació que era una novel·la amb més llum i més fresca que la seva anterior trilogia. Però ràpid em vaig adonar que aquesta sensació no era més que una il·lusió.

Estem, una vegada més, davant d'una novel·la que no deixa indiferent. On l'autora ha optat per partir la narració en dos actes.

A "Ocàs" se'ns presenta a una protagonista que va perdent-ho tot, a poc a poc, que aprèn a tallar llaços amb la societat, a despendre's d'allò innecessari quan et quedes sense sostre.
Una crítica a la societat actual, on una carrera i una feina no garanteixen una llar ni un futur. Ens mostra clarament la caiguda de la protagonista.

A "Fascinació" ens retrobem amb ella, aquesta vegada aparentment reinserida a la societat.
Una segona part on, a mesura que llegia, m'adonava que lluny de reencaminar la vida, la protagonista no feia més que continuar caient.
Costa veure exactament què és el que està passant, però està clar que no és normal. Se'm generaven dubtes, incertesa i incomoditat a mesura que m'endinsava en aquesta segona part. Arribant a un final que m'ha obert diferents escenaris, on crec que cada lector interpretarà el relat a la seva manera.

Està clar que els textos d'Eva Baltasar són especials, són introspectius, intimistes i no deixen indiferent.
En aquest cas, m'hauria encantat poder tenir a l'autora davant i escoltar-la parlar, explicar-se i divagar sobre molts dels temes del llibre.

Una lectura curta en envergadura, però amb molt on pensar. Crec que estaré un temps donant voltes a aquest final. Ho ha tornat a aconseguir!
Librosamil
 03 April 2024
Vivir en los márgenes y cortar lazos con la sociedad no es una elección sino una dura realidad a la que la protagonista y narradora de Ocaso y fascinación se ve arrojada por la propia inercia de un mundo donde un título universitario se convierte en un accesorio inútil y tener trabajo no garantiza poder pagar una vivienda. El pasado de esta joven se resume en escuetas líneas -alguna vez hubo abundancia, amigos, seguramente una familia- que más que una invitación a imaginar su vida, clausuran la posibilidad de mirar atrás. Sin memoria ni nombre, la desnudez de este personaje acentúa su carácter de desposeída y la ancla en un presente a la intemperie donde a lo único que se aspira es a no ser, a «dejar de existir sin morirme». La narradora Eva Baltasar expresa el desamparo, el miedo y el vértigo de la caída en desgracia en una ciudad que «fabrica solitarios y los obliga a convivir».

Abc07 May 2024
Novela que explora lo que sucede cuando el pacto social se hace trizas. O por afinar, lo que ocurre cuando una mujer de 27 años se queda sin casa y sin trabajo, acaba durmiendo en la calle y renace, o algo parecido, como mujer de la limpieza.
Leer la crítica en el sitio web: Abc
David11David1122 May 2024
Tinc una casa nova. Dit així sembla que hi visqui o que hi hagi d'anar a viure aviat. Que l'acabi de comprar o de llogar. Res d'això. Hi ha més d'una manera de tenir cases. Jo tinc les cases que m'escullen, les que em volen perquè hi vagi a netejar.
David11David1124 May 2024
Vaig descobrir que el desig de matar no tenia res a veure amb el d'estimar. S'estima sense voler. Es mata a consciència. El mal no és una força, és un concepte.
David11David1101 June 2024
La vida està feta de no res perquè no és res fora de la gran possibilitat de viure-la.
David11David1106 June 2024
El silenci és un i té una sola cara. I com la gravetat, sense fer res, ho xucla tot. No descansa. S'empassa cada so, cada vibració, cada paraula. El silenci és viu com jo.
midesconexionmidesconexion03 April 2024
La ciutat és sanguinària: fabrica solitaris i els obliga a conviure.