Editorial: Cossetània (11/03/2013)

Los miembros de Babelio no han redactado aún la descripción de este libro.
S? la primera persona en escribirlo

También puedes añadir la descripción del editor (contraportada)

LaPetitaLlibreria
 02 July 2019
Em trobo entre mans amb Fem una mona de Pasqua?, un nou conte protagonitzat pel Patufet on explica a la canalla les tradicions catalanes.

Potser, la majoria dels nens d'ara prefereixen videojocs i d'altres entreteniments per passar els dies de vacances escolars d'aquest període de l'any, però personalment i com a mestra crec que Cossetània ha apostat fort pel costumari català adaptat als minyons de casa que els entretindrà per la seva qualitat narrativa i les seves il·lustracions alhora que el podem dirigir com una eina didàctica per tal de mostrar-los de manera amena, àgil i desenfadada allò que celebrem aquests dies i el perquè.

En aquest conte escrit en rodolins com ja ens tenen acostumats en Roger Roig i il·lustrat amb molt detall per Hugo Prades ens expliquen com en Patufet s'enfronta a la Setmana Santa.

Comencem des de l'acomiadament del rei de la burla, el Senyor Carnestoltes i de l'avorrida i xacrosa Vella Quaresma.

En Patufet i la seva colla d'amics van a beneir els palmons i les palmes el dia de Rams, uns dies més tard viuen el recolliment i el sentiment dels passos i de la passió fins a arribar a l'esclat d'alegria de fer la mona de Pasqua.

Crec que està molt ben buscat el punt de vista des d'on s'explica doncs tot i fer menció a festes religioses, i aprofundeixen en la mesura que els nanos la poden entendre. Els adults de casa o els mestres si que podem fer servir aquest conte com a un punt de partida per treballar temes més religiosos però aquest llibre és apte per a qualsevol infant sigui quina sigui la religió que professi.

Un altre punt a favor és el fet de fer la Mona a casa, en temps consumistes la compràvem i ens perdíem el ritual d'empastifar-nos, dissenyar-la i gaudir de la família elaborant tan selecte dolç.

Crec que s'ha de ser molt valent per escriure per un públic infantil ja que són molt crítics i selectius, però amb aquest volum no patiu que l'èxit està assegurat.

Us aconsello que si us ha agradat i ha tingut bona acollida, també podeu aprofitar i cercar a l'editorial altres tradicions que també repassen i rescaten de les mans de l'oblit o la distorsió temporal.

Us recomano que us apliqueu els consells que ens inculca en Patufet i us animeu a fer unes mones ben bones!

Bona Pasqua!
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: Libro ilustradoVer más

Lectores (1) Ver más

Literatura española

¿Quién es el autor/la autora de Episodios Nacionales?

Emilia Pardo Bazán
Benito Perez Galdós
Rosalía De Castro
Gustavo Adolfo Bécquer

Thèmes : literatura españolaCrear un test sobre este libro