Editorial: Amazon Original Stories (17/09/2019)

On the eve of Earth’s destruction, a young scientist discovers something too precious to lose, in a story of cataclysm and hope by the #1 New York Times bestselling author of the Divergent trilogy.

It’s only two weeks before an asteroid turns home to dust. Though most of Earth has already been evacuated, it’s Samantha’s job to catalog plant samples for the survivors’ unknowable journey beyond. Preparing to stay behind and watch the world end, she make... >Voir plus

RojaBlancaYSangreSucia
 14 October 2022
Esta historia nos presenta una visión muy melancólica de la Tierra en sus últimos días de vida, ya que un asteroide va a chocar contra ella.
La mayoría de sus habitantes ya han conseguido trasladarse a otro planeta y solo quedan unos pocos científicos y expertos tomando muestras de la flora y la fauna.
Nos habla mucho de plantas y, en concreto, de orquídeas; relacionándolas en ocasiones con momentos en la vida de los personajes.
Aunque no ha despertado grandes sentimientos en mí (ni siquiera me preocupaba mucho si se quedaban en La Tierra o se iban), me ha gustado que fuese una lectura lenta y tranquila pese a lo corta que es la historia.
RojaBlancaYSangreSuciaRojaBlancaYSangreSucia11 October 2022
"Well, you can't love everything equally," she said. "You just can't- and if you did, then it's the same as loving nothing at all. So you have to hold just a few things dear, because that's what love is. Particular. Specific."