Editorial: Cossetània (08/09/2014)

En aquest conte el Patufet ens convida a anar al bosc, que, com cada tardor, és ple de bolets de tota mena. Els nens i nenes de la colla, convertits en experts boletaires, es faran un fart d'omplir els cistells de rovellons, fredolics i ceps. Al final, de nou a casa, arriba l'esperat moment de degustar-los. Pareu la taula, que ja estan a punt!

LaPetitaLlibreria
 02 julio 2019
Ara és temps de pluges i dels tresors que creixen al bosc, tot un ritual de tardor que ens el recorda i explica de manera meravellosa El Patufet i les tradicions catalanes.
A la darrera incorporació de la col·lecció d'aquest costumari adaptat per als menuts de la casa podem sumar el títol que avui ens ocupa: Tocats pel bolet.
De la mà dels rodolins i els dibuixos d'en Roger Roig i de l'Hugo Prades els nanos poden descobrir quin és el secret dels bolets i tot el que comporten: la sortida al bosc, la documentació i catalogació dels bolets entre els comestibles i els tòxics, refranys populars que ens ajuden a trobar on s'amaguen tan petites joies, el companyerisme i l'àpat de reconfort.
Diuen que un bon jornal fa suar i quan un va a caçar bolets acaba amb l'esquena ven adolorida però com en Patufet ens indica val la pena l'esforç per tal de després tastar-los i compartir-los a casa.
La confiança de Cossetània en aquesta col·lecció ens fa tenir l'esperança com a mestres de que a les cases les famílies s'apleguin i en els dies assenyalats comparteixin amb els nanos els com i perquès del que es celebra i allò que fa de la nostra terra un territori especial i tan estimat.
És una col·lecció on les dades que es donen són nombroses i es complementen lletra i imatge per tal d'equilibrar-ho i que el puguin gaudir solets fixant-se en els detalls i cercant curiositats.
És una eina didàctica que tan a nivell escolar com a nivell casolà pot mostrar als infants de manera general allò que passa al món que els envolta d'una manera divertida i atractiva.
Què? Anem a buscar alguns bolets?
Res millor que llegir aquest conte per anar fent boca!
Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
otros libros clasificados: didácticoVer más