Editorial: Les Hores (13/02/2019)

LaPetitaLlibreria
 13 marzo 2019
Avui ens retrobem amb les lletres de l'autora Jamaica Kincaid després del seu èxit amb l'obra “Lucy”.
Una autora a la qual la crítica ha guardonat amb els premis Morton Dauwen Zabel Awatrd for fiction 1984, Anisfield-Wolf Book Award 1997, Lannan Literary Award for fiction 1999, Prix Femina étranger 2000, American Book award 2014 i Dan David Prize 2017 i que aconsegueix lectors fidels amb cada nova obra que presenta per la seva gran qualitat i la seva força vital amb la que lliga la cultura literària amb una gran reflexió social.
Avui us presentem Autobiografia de la meva mare una novel·la que us deixarà sense alè i que us ressonarà al cap molts dies.
Ens farem amigues de la Xuela, una noia de mare caribenya i pare escocès marcada per la mort de la seva mare en el moment del seu part i pel posterior abandonament per part del seu pare.
La seva nova mare en el camí de la vida esdevé l'encarregada d'una bugaderia.
La Xuela, marcada per les seves vivències i desenganyada amb la societat decideix viure sola i no tenir descendència mantenint-se ferma als seus ideals d'autonomia i llibertat.
És una gran crítica al valor de la dona a la societat actual sigui quin sigui el seu origen però posant l'accent en la cultura tropical.
Una dona que no vol tenir fills és qüestionada, una dona que ella mateixa s'abasteix és criticada i un llarg etcètera però ella no es rendeix en el seu propòsit de blindar el seu cor a nous abandonaments i a noves decepcions.
Mentre ella tingui dues mans i dos peus es veu capaç de ser la única propietària de la seva vida i de les seves decisions.
Gràcies a la tasca de traducció de la Carme Geronès ens podem apropar a la manera de pensar d'una autora que va revolucionar en el moment de la seva publicació a la societat que l'envoltava.
Aquesta obra descriu el seu caràcter crític i analític.
De la mà de Editorial Les Hores podeu gaudir d'una obra reflexiva, intimista i rebel d'una dona feta a si mateixa.
No us perdeu la oportunitat de conèixer a la Xuela, als seus principis, la seva manera de pensar i la seva autonomia.

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..

elperiodico27 marzo 2019
El lector tiene entre las manos la primera traducción al catalán -presumiblemente muy compleja por el lenguaje poético del original en inglés- de un texto clave en el panorama de la literatura poscolonial caribeña, publicado en 1996.
Leer la crítica en el sitio web: elperiodico
otros libros clasificados: CríticaVer más

Momo, un clásico de Michael Ende