Eduard Sepúlveda (Traductor)
ISBN : 8419179000
Editorial: Navona Editorial (28/02/2022)

Quan la Sylvia Beach, una jove americana amant dels llibres, obre Shakespeare and Company en un carrer tranquil del París de 1919, no s'imagina que canviarà el curs de la literatura.

Shakespeare and Company és molt més que una llibreria. Hemingway i molts dels escriptors de la Generació Perduda la consideraran la seva segona casa. Allà també es forgen algunes de les amistats literàries més importants del segle XX, com la de James Joyce amb la mateixa ... >Voir plus

cursivaicometes
 06 March 2023
Si estimes els llibres o tens persones al teu voltant que són apassionades de la literatura, “La llibretera de París”, de Kerri Maher, és un bon regal per aquest Nadal. La novel·la, que explica una història real, té com a fil conductor la mítica llibreria Shakespeare & Company i la seva propietària, Sylvia Beach, que va publicar “Ulisses”, de James Joyce, censurada a Anglaterra i als Estats Units. L'obra ens fa partíceps de la relació de negocis i amistat entre els dos personatges durant tot el procés, fins a empatitzar amb Beach pels problemes tècnics i econòmics que li comporta la publicació del llibre.

Una altra protagonista és Adrienne Monnier, que tenia una llibreria propera a la de Sylvia Beach. M'ha encantat com, a través de Monnier i de la seva relació íntima amb Beach, la novel·la també descriu el dia a dia a la botiga, les relacions personals al París dels anys 20. L'autora també ha estat capaç de retratar i sobretot d'humanitzar la societat intel·lectual d'una ciutat que en aquella època va atraure molts escriptors i artistes, com Ernest Hemingway, Francis Scott Fitzgerald, Ezra Pound i Gertrude Stein, i que es movien per entorns com la Shakespeare & Company.

La llibretera de París” és un viatge fantàstic en un moment crucial per la literatura del segle XX. L'escriptura de Kerri Maher aconsegueix transportar-te a l'època, a la il·lusió de fundar una llibreria i a fer tot el procés intel·lectual de “Ulisses”. He gaudit molt d'aquesta lectura i ha estat fantàstic descobrir aquesta història.
cursivaicometescursivaicometes06 March 2023
Quan va obrir-los, el llibre emeté un plaent "crac" a tall de salutació, i quan va veure les paraules impol·lutes impreses sobre la pàgina, sense les taques de les revisions a llapis, els ulls se li van tornar a omplir de llàgrimes.
cursivaicometescursivaicometes06 March 2023
La Shakespeare and Company seguiria sent per sobre de tot una llibreria, i l'editorial de James Joyce després. Amb aquelles dues coses ja n'hi havia més que prou.

Otros libros de Kerri Maher (1)Ver más

¿Has leído El Principito?

¿Cuál es la profesión del narrador que encuentra el Principito en el desierto?

Periodista
Aviador