Lola Fígols (Traductor)
ISBN : 8419552518
Editorial: Navona Editorial (01/04/2024)

inmams
 17 May 2024
📞𝘈 𝘭'𝘢𝘭𝘵𝘳𝘢 𝘣𝘢𝘯𝘥𝘢 𝘥𝘦 𝘭𝘢 𝘭𝘪́𝘯𝘪𝘢 ens porta a descobrir qui respon al telèfon i per a què. Viatgem a Chicago durant els anys 70, quan l'avortament estava prohibit als Estats Units. Ens parla d'una associació anomenada 𝐉𝐚𝐧𝐞, que ajuda les dones a interrompre els seus embarassos de manera segura i acompanyades.
🚺Aquesta novel·la ens parla de la lluita de les dones pels seus drets, entre ells el de decidir. Són dones en situació precària o que simplement necessiten l'ajuda de Jane per acabar amb el seu embaràs. Malgrat que el que fan és considerat il·legal i estan en el punt de mira de molta gent, hi ha altres que decideixen ajudar-les i fer-los el moment més suportable.
💬Coneixerem les valentes dones darrere de Jane, amb els seus propis dilemes personals i morals. La Verònica és la fundadora i paradoxalment està embarassada del seu segon fill; la Shioban, col·laboradora i dona divorciada que alguna vegada va necessitar ajuda per al mateix; i la Margaret, jove professora universitària que començarà el seu voluntariat mentre es busca a si mateixa. A més, la Patty no està passant per un bon moment i haurà de replantejar la seva vida de nou. També sabrem de les noies que necessiten ajuda i com el tema racial surt a la llum.
💜No només es parla d'avortaments, sinó que també hi ha espai per a les relacions i els sentiments. Totes tenen històries difícils i la sororitat i l'amistat seran importants per continuar endavant.
🔍Es nota la documentació de l'autora i tot i que el llibre és ficció, Jane va existir i bé podrien ser històries reals. Aquestes dones, no professionals de la salut, van jugar un paper crucial en l'activisme feminista, mantenint-se en secret i desobeint les lleis del moment.
📌En resum, amb una narrativa àgil i personatges molt humans s'exploren temes com la llibertat, l'amor i la lluita pels drets de les dones en una societat en evolució. Una lectura captivadora que et farà reflexionar i et mantindrà enganxat de principi a fi.
inmamsinmams04 May 2024
Perquè aquest era precisament l’objectiu del Servei: alliberar les dones ajudant-les a prendre el control dels seus cossos.

Otros libros de Kerri Maher (1)Ver más

Lectores (1) Ver más

¿Cuanto sabes sobre el cuco de cristal?

¿Cuál es el órgano que trasplantan a Cora?

El corazón
Un pulmón