ISBN : 8419013382
Editorial: La Magrana (23/03/2023)

Sandragama
 25 September 2023
Treure el cap al precipici de la maternitat pot destapar la caixa dels trons. En aquesta confessió commovedora i tan humana, Mar García Puig es despulla per deixar-nos veure la seva vulnerabilitat després de ser mare, amb unes reflexions intenses i honestes sobre emocions que s'aconsella que callem, sobre el territori estigmatitzat i institucionalitzat de la salut mental puerperal, però que ella valentament treu del costat fosc, assumint la veu de les seves predecessores i de les que vindran, per treure de les ombres la força de les marees d'una maternitat desbordada, sobrepassada per l'angoixa i la incertesa, ben documentada amb estudis i també moltes referències a la mitologia, la història, l'art, la medicina, la poesia, la filosofia…

Cada mare és única, però al mateix temps una mare és totes les mares i la seva història particular és també la història de totes. No es tracta de rendir-se, es tracta de treure les nostres fragilitats a la palestra i parlar-ne sense embuts.
Citas y frases (10) Ver más Añadir cita
SandragamaSandragama25 September 2023
“Quan vaig entrar al Congrés, vaig prendre una decisió: en totes les meves intervencions parlaria de dues coses, dones i llibres. Perquè gènere i literatura són tan transversals a tot el que faig i respiro, que no soc capaç de sostreu-re'm a aquest imperatiu.
SandragamaSandragama25 September 2023
Els dies següents miro els meus fills i em semblen una terra inexplorada. Els cartografio a la recerca de dracs. En la meva ment es despleguen esquadres i cartabons, en una geometria infinita. Res no sacia la meva set de comprovació. Mirar-los m'inunda a parts iguals d'amor i de terror, i vaig descobrint que són les dues cares de la mateixa moneda existencial. Si tanta por tinc a la mort és perquè de cop valoro la vida com mai.
+ Lire la suite
SandragamaSandragama25 September 2023
La paraula «mare» ve del llatí ‘mater’, l'arrel de matèria, de tot el que té existència física. Però ni tan sols aquesta contundència etimològica és capaç, d'abastar l'exhaustivitat de l'experiència. Les mares passem bona part del temps dedicades als detalls dels cossos dels nostres nadons. Descobrim les tonalitats de la seva pell, les rareses cicatrius, taques. Acceptem que no existeix ni cos uniforme ni cos igual.
+ Lire la suite
SandragamaSandragama25 September 2023
He trobat en la pensadora Sara Ruddick un refugi a les contradiccions que m'acompanyen en aquesta aventura política i maternal. Ella va encunyar el terme «pensament matern» per referir-se als sentiments i compromisos que adquirim les que criem, i que fan que compartim i reivindiquem tantes vegades un posicionament ètic que escolta el dolor dels altres.
SandragamaSandragama25 September 2023
Entenc que la política implica, a més d'assenyalar l'error aliè, admetre el propi, i no puc negar que jo i els que m'envolten també els cometem. I això em fa immensament feble en un regne en què la debilitat, lluny d'una oportunitat, es considera el més mortal dels pecats.

Otros libros de Mar García Puig (1)Ver más

Lectores (1) Ver más