Charlotte Pardi (Otro)Ariadna Martin (Traductor)
Editorial: OQO Editora (30/11/-1)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 1 calificaciones)

David11
 15 January 2024
Camungles és un lleig bruixot que no es talla mai les ungles i que menja xiquetes i xiquets. Un monstre que es troba amb la xiqueta Blanca, que amb molt d'enginy i intel·ligència acaba aconseguint que el bruixot dubte de tot, fins i tot, de qui és.
L'autora Margarita del Mazo aconsegueix, en aquesta deliciosa i “gens innocent” història pensada per als mes petits, que els lectors acabem empatitzant amb aquest monstre dolent i innocent que, en mans de la intel·ligent Blanca, acaba perdent la seua pròpia opinió i dubtant del que com a monstre bruixot és la seua personalitat. I no es que Blanca siga una xiqueta dolenta, ella sols utilitza la seua intel·ligència per a salvar-se de ser menjada... però aquesta situació és extrapolable a altres situacions.
I no és un fet baladí, perquè el fort acaba sent el dèbil, i la dèbil la forta, que l'acaba manipulant fins a arribar a no saber qui és ni que fa. Aquesta lectura ens situa davant aspectes com l'autoestima, l'autoengany o la manipulació dels altres, tan present en les nostres escoles hui en dia. Aspectes que no s'han de deixar de treballar, tant en les famílies com en els centres educatius.
Aquest àlbum il·lustrat està plena de situacions còmiques que ens fan aparèixer fàcilment el somriure així com meravellosament il·lustrat per l'artista Charlotte Pardi, que dona complet protagonisme al genial bruixot. Un plaer de lectura que agradarà a petits i no tant petits... una obra molt recomanable!! 😊
David11David1114 January 2024
Ja era molt a prop de la Blanca,
va aixecar el dit
per tallar-li el coll
i de sobte...
se li va escapar un pet!