Crítica de massallibrespendents

massallibrespendents
24 May 2024
Llibre llegit per recomanació de les xarxes.

La humanitat ha arribat al punt en què les malalties, l'envelliment, els accidents i la mort, són cosa del passat. Tothom és immortal. Però la gent ha de morir, per controlar la població, per donar sentit a la vida, i aquesta és la tasca dels Segadors, que decideixen quan i a qui "cribar". Els Segadors segueixen només 10 manaments i estan per sobre de la resta de lleis.

El món és dirigit per una IA, el Nimbo, una mena de Déu que facilita tots els recursos a les persones, els vigila i soluciona tots els problemes. No hi ha delictes, ni guerres ni pobresa.

En aquesta distopia, la Citra i el Rowan han estat seleccionats com aprenents de Segadors. Hauran d'aprendre i superar les proves del seu mentor. Però en aquest món tan idíl·lic, encara hi ha lluita pel poder i enveges.

Vaig veure algunes ressenyes vostres d'aquest llibre per booktube, i la premissa va atreure'm. I com portava una època en què havia llegit coses molt reals i dures em venia de gust un llibre de fantasia.

És un llibre juvenil i al principi em va sobtar. A la meva ment racional li costava endinsar-se en un món on la mort no existeix i les necessitats estan totalment cobertes, amb poques desigualtats socials, però on la gent continua estudiant, tenint fills, treballant... us imagineu treballant sense arribar mai a la jubilació? Per què tenir fills i haver de fer morts selectives per controlar la població? Ens agradaria viure en un món així? Perdríem les motivacions i les il·lusions? de fet, és un llibre que dona per pensar i parlar d'aquests temes.

Però aquest qüestionament i racionalitat em va durar poc. Després de cinquanta pàgines ja vaig endinsar-me a la història i la vaig gaudir.

És un llibre emocionant, addictiu, amb bons i dolents, girs que no t'esperes (altres que si), i un final que deixa oberta la continuació per dos llibres més: Nimbo i Trueno. Personatges ben definits i situacions fantàstiques que m'han donat la desconnexió mental que buscava. Llegiré les seqüeles.

Recomanable... però jo posaria una edat de jubilació, potser 650 anys? 😂