Editorial: Columna Edicions (08/06/2022)

Laharket
 26 March 2024
📚📚 Francesca de Barcelona 📚📚

De Laia Perearnau @lperearnau
@columnaedicions

⚔ Sinopsi:

Barcelona, 1382. La Francesca és una noia cristiana de quinze anys que ajuda la seva àvia Bonanada a fer de llevadora. L'àvia li ensenya els secrets de l'ofici i la introdueix en el domini de les plantes remeieres, però ella no en té prou, i malgrat que viu en un entorn molt humil, té la ferma determinació de convertir-se en metgessa i cirurgiana. Només hi ha un problema: aquesta és una professió reservada als homes i fer-s'hi un lloc és gairebé una quimera.

Gràcies al seu ofici de llevadora, visita sovint el Call. Allà coneixerà l'Astruc, un noi jueu provinent d'una nissaga de metges que vol estudiar medicina. Tots dos arribaran a l'acord de compartir coneixements: la Francesca li ensenyarà tot el que sap sobre plantes i ell li donarà accés als seus llibres. Però la medicina no és la seva única passió: la Francesca està enamorada d'en Martí, el seu amic d'infantesa, i amb aquest amor s'iniciarà en la vida adulta, una vida trepidant plena d'obstacles, amor, traïcions i passions.

⚔Opinió:

Basada en una història real i amb una narració absolutament enlluernadora, Laia Perearnau ens endinsa magistralment a la Barcelona del segle XIV, quan les malalties feien estralls, i ens fa vibrar amb la vida d'una dona extraordinària, plena de determinació, que va lluitar incansablement contra els límits imposats a les dones de la seva època.

📚Molt ben documentat, molt bona contextualizació.
📚Llengüatge planer, narració fluïda i directa.
� través del context i dels ulls dels personatges s'ens descriu d'una manera brillant com era la societat del s.XIV.(paper de la dona, noces programades, el tarannà de la gent, la divisió de les classes socials, persecució dels jueus, la presència d'esclaus a Catalunya, la Pesta Negra, la medicina en aquella època)

En definitiva, la història de la Francesca m'ha captivat molt i la manera de narrar de la Laia Perearnau m'ha agradat tant que estic desitjant llegir la Seva segona novel.la, La Passadora.

Puntuació: 9/10.

📚📚 I tú? L'has llegit?

@lperearnau
@columnaedicions
#instabook #instagram #book #booklover #books #bookstagrammer
Drae
 04 February 2024
Novel.la de lectura amena, amb una història entretinguda i fàcil de seguir.
Situada a la Barcelona del S. XIV, ens mostra la lluita de la protagonista, per fer realitat el seu somni de ser metgessa, i trobar el seu lloc en la societat masclista d'aquella època; així com les dificultats en les relacions entre cristians i jueus.
M'ha agradat molt llegir-la.

¿Cuanto sabes sobre el cuco de cristal?

¿Cuál es el órgano que trasplantan a Cora?

El corazón
Un pulmón