JORDI MARTIN LLORET (Traductor)
Editorial: Viena (01/09/2022)

Calificación promedio : 4.5/5 (sobre 2 calificaciones)

herbookss
 08 November 2022
Mai havia llegit una novel·la en que el silenci tingués tant de pes en la història.
Es podria dir que aquí el silenci és un protagonista més. Perquè se sent la seva llosa a l'ambient, va formant una atmosfera que traspassa les pàgines i que va evolucionant al costat dels altres personatges, condicionant tot el que passa al relat. És el silenci el que marca els ritmes i el que dóna forma a la narració.

Al 1940, en un petit poble de la França ocupada, un senyor i la seva neboda es veuen obligats a allotjar a casa seva un oficial nazi. Com a forma de resistència, tots dos fan un acord de no dirigir-li la paraula a l'hoste, tot i que ell s'esforça per simpatitzar amb ells i demostrar-los que no és un enemic ells no cedeixen. I així, nit rere nit es forma un diàleg, aparentment d'una sola direcció, que no deixarà ningú indiferent.

M'ha agradat molt aquest petit relat, és diferent, original, i amb unes reflexions que fan pensar molt. És d'aquells que deixen pòsit, vaig estar uns quants dies pensant en els personatges després d'acabar-lo. Encara més quan vaig saber la seva història. El seu autor va fer servir un pseudònim al publicar-lo el 1942, en plena guerra mundial, i ràpidament el llibre es va convertir en un símbol de resistència, circulant com la pólvora per tot el territori francès lliure i també, de forma clandestina, a la zona ocupada. Fins i tot van arribar a llençar exemplars en paracaigudes per encoratjar la població. Sens dubte cal llegir-ho.

Una altra petita joia de la col·lecció 'Petits Plaers', no fallen.
Literannia
 30 July 2023
El silenci com a única forma possible de resistència. Un oficial nazi s'instal•la a casa d'un home gran que viu amb la seva neboda durant l'ocupació de França de la 2a Guerra Mundial. Es mostra educat i amb admiració pel país que vol subjugar. de fet, creu que fer-ho és la seva única salvació i així els hi explica als seus amfitrions; això i moltes altres coses, cada nit els hi parla, sense estirabots ni perdre mai l'esperança de poder esquerdar el mur silenciós d'absoluta indiferència que han construït davant seu.
És una novel•la preciosa i plena de sentiments continguts, barrejats i confusos i d'una força de voluntat impertèrrita, personificada especialment en la noia jove, que va convertir aquest llibre en un símbol de la França en guerra que es llegia i es distribuïa d'amagat per mantenir la moral i que es llegeix amb l'ai al cor.
Curta i planera, és una història narrada per l'oncle en primera persona però, no només parla d'ells. També, reflexa les contradiccions del soldat que a l'igual que els seus amfitrions es deu a la seva pàtria.
És una obra molt potent i plena de dignitat, una sorpresa inesperada molt recomanable.
herbookssherbookss08 November 2022
El silenci va tornar a caure un cop més. Un cop més, però aquest cop, que fosc i que tens! Certament, sota els silencis d'abans -com, sota la superficie tranquil·la de les aigües, la brega de les bèsties al mar-, sentia bullir la vida subma rina dels sentiments amagats, dels desitjos i dels pensaments que es neguen i que lluiten. Però sota aquest silenci, ah!, res més que una opressió esgarrifosa...
+ Lire la suite

Harry Potter para principiantes

¿Cuántas novelas hay en la serie Harry Potter?