Editorial: Edicións Xerais (27/06/2019)

O ceo das reixas, de Eli Ríos, recrea o ambiente carcerario a partir de protagonistas femininas e fainos descubrir que a liberdade non sempre dependedo número de barrotes que teña unha reixa. Esta novela fala da invisibilización, dos silencios, da violencia que constrúencadeas invisibles arredor das mulleres.

Noelia está presa no módulo de respecto cando na cela contigua sucede algo grave. Ela, que é cirurxiá, séntese obrigada a intervir. Logo, da dir... >Voir plus

Iriagi
 09 October 2023
Non vibrei con esta lectura, non se convertirá nesas das que te lembrarás, pero si é desas necesarias rescatar, pois a temática permitenos reflexionar sobre o modelo penitenciario. Eli o trae a coalición en setenta e cinco páxinas, co realismo maxico como bandeira.

As protagonistas desta breve historia son Noelia e Fina, dúas mulleres distantes temporalmente, sen nada en común, mais bastante próximas a nivel emocional. Ambas se atopan no módulo de respeto do cárcere tras un suceso na cela do lado.
Noelia conta con certo privilexio, a cambio de ser a chiva expiatoria da xerencia da penitenciaría, informando en todo momento sobre cada paso de Fina.

O primeiro que se pregunta unha é : Como unha muller como Noelia, con boa posición económica e profesional pode acabar no cárcere? Como unha muller maior coma Fina pode estar pechada entre barreiras? Que fixeron para acabar aí?

Ben é certo que esto cumple exactamente os estereotipos e prexuízos sobre persoas en situación de privación de liberdade. Ríos consegue que poñamos o foco na invisibilización destas mulleres. de como a cadea non é mais ca un contexto xerado para reproducir a orde social, e controlar in situ á poboación. Que a reinserción é unha nube, e que os módulos de respeto son un espellismo de privilexio.
As consecuencias na saúde mental do cautiverio, a infantilización e instrumentalización para manter a xerarquía social tamén son aspectos que sufren as protagonistas desta historia.
IriagiIriagi09 October 2023
E o tempo no cárcere non é un tema menor. Non o tempo de chover, facer sol ou vento. Non. No . O outro. O que dura unha eternidade cando cae o sol e se apagan as luces. Ese que chama pola desesperación nos momentos de descanso. O que berra nas tardes de verán por unha miga de salitre no aire. Aquel que bate no ceo das reixas ás mañás de treboada. O tempo que nace dunha ducha e un café para non ir a ningures. Estacionado entre os muros de formigón. Pairando o osíxeno coma veleno".
+ Lire la suite