Crítica de Beavazquez_

Beavazquez_
01 February 2024
[GAL] As haenyeo son unhas buceadoras que se somerxen ata a 15 metros de profundidade a pulmón para coller marisco. O particular son que fan ao subir a respirar e exhalar o aire que estaban aguantando chámase sumbisori.

En 2016 a UNESCO declarou Patrimonio Inmaterial a cultura das mulleres haenyeo da illa de Jeju (Corea). Considérase que estes pobos baséanse nunha sociedade matrifocal (que non matriarcal), xa que son as mulleres as que levan o sostén das familias.

Neste libro temos 2 protagonistas: Kim Young-sook e Han Mi-ja coñécense de nenas e tecen unha fermosísima relación de amizade, a pesar das diferenzas que hai entre elas e as súas familias. Porén, a vida poraas en situacións extremas que lles farán reflexionar sobre a súa relación.

O libro está narrado a 2 voces: en primeira persoa por Young-sook a historia que comeza a finais da década dos 30 e que irá avanzando ao longo do libro e en terceira persoa os acontecementos que ocorren en 2008.

Non é un libro sinxelo de ler. Os acontecementos que narra son duros e crueis; hai momentos en que se che corta a respiración. Pero dende logo paga a pena pasar ese mal trago, porque a historia é interesantísima.

[CAS] Las haenyeo son unas buceadoras que se sumerjen hasta a 15 metros de profundidad a pulmón para coger marisco. El particular sonido que hacen al subir a respirar y exhalar el aire que estaban aguantando se llama sumbisori.

En 2016 la UNESCO declaró Patrimonio Inmaterial la cultura de las mujeres haenyeo de la isla de Jeju (Corea). Se considera que estos pueblos se basan en una sociedad matrifocal (que no matriarcal), ya que son las mujeres las que llevan el sostén de las familias.

En este libro tenemos 2 protagonistas: Kim Young-sook y Han Mi-ja se conocen de niñas y tejen una hermosísima relación de amistad, a pesar de las diferencias que hay entre ellas y sus familias. No obstante, la vida las pondrá en situaciones extremas que les harán reflexionar sobre su relación.

El libro está narrado a 2 voces: en primera persona por Young-sook la historia que comienza a finales de la década de los 30 y que irá avanzando a lo largo del libro y en tercera persona los acontecimientos que ocurren en 2008.

No es un libro fácil de leer. Los acontecimientos que narra son duros y crueles; hay momentos en que se te corta la respiración. Pero desde luego vale la pena pasar ese mal trago, porque la historia es interesantísima.