Crítica de avegadesllegeixo

avegadesllegeixo
11 November 2020
CATALÀ:

Ja us he dit en anteriors lectures de l'autora que m'agrada. M'agrada com crea els personatges, com descriu les ubicacions i com detalla les ambientacions. María Oruña s'ho “curra”.

En aquest llibre deixem Cantàbria i ens desplacem a la seva Galicia natal, concretament a la zona de la Ribeira Sacra, al monestir de Sant Estevo. Aquí es desenvolupa la història, en dues franges temporals, amb dues històries diferents però relacionades i que ens porten al món de l'art, una als volts de 1830 i l'altra en l'actualitat.

La tasca de documentació de l'autora queda palesa un cop més, ens descriu exhaustivament el monestir i la vida i costums de l'època. Però he de dir que amb aquest llibre, la història en sí, no m'ha enganxat tant com els anteriors. Hi he anat entrant a poc a poc.

Si voleu gaudir d'un gran homenatge literari a la terra galega, a la zona d'Ourense de la Ribeira Sacra, llegiu-lo- Si coneixeu la prosa de l'autora i us agrada, llegiu-lo. Si no coneixeu la prosa de l'autora i la voleu descobrir, llegiu-lo. I si us agrada i voleu continuar llegint més llibres seus, llegiu la trilogia de Puerto Escondido.

Coneixeu aquest llibre? Heu descobert ja a María Oruña?

ESPAÑOL:

Ya os he comentado en anteriores lecturas de la autora que me gusta. Me gusta como crea a los personajes, como describe las ubicaciones y como detalla las ambientaciones. María Oruña se lo curra.

En este libro dejamos Cantabria y nos desplazamos a su Galicia natal, concretamente a la zona de la Ribeira Sacra, el monasterio de Santo Estevo. Aquí se desarrolla la historia, en dos franjas temporales, con dos historias diferentes pero relacionadas y que nos trasladan al mundo del arte, una hacia el año 1830 y la otra en la actualidad.

Una vez más queda patente el trabajo de documentación de la autora, nos describe de manera exhausta el monasterio y la vida y costumbres de la época. Aunque debo decir que, con este libro, la historia no me ha enganchado como con los anteriores. He ido entrando poco a poco.

Si queréis disfrutar de un gran homenaje literario a la terra galega, a la zona orensana de la Ribeira Sacra, leedlo. Si conocéis la prosa de la autora y os gusta, leedlo. Si no la conocéis y la queréis descubrir, leedlo. Y si os gusta y queréis continuar leyendo cosas de la autora, leed la trilogía de Puerto Escondido.

¿Conocéis este libro? ¿Habéis descubierto ya a María Oruña?

Enlace: https://avegadesllegeixo.blo..