Crítica de massallibrespendents

massallibrespendents
24 May 2024
Llegit a proposta del Club de Lectura "Passa pàgina" de la Biblioteca Vapor Badia de Sabadell.

La Nat és una dona que arriba a un petit poble, a conseqüència d'un problema personal. Necessita aïllar-se durant un temps i mentre intenta establir-se en aquest racó mig abandonat, haurà de sobreposar-se a unes quantes situacions i relacionar-se amb alguns dels habitants del poble. Es trobarà amb actituds masclistes, enveges i antipaties. Situacions que provocaran els altres o ella mateixa.

És un llibre ben escrit, amb una proposta incòmoda, personatges molt ben construïts i una història a la qual entres des d'un bon començament. Et transmet molt bé aquest ambient tancat de poble, de soledat i desolació.

El problema bé dels mateixos personatges. van generant un disgust creixent al llarg de tot el llibre. No se'n salva ni un. Tots són desagradables. Tenen el seu punt fosc. Amaguen coses del seu passat, tot i que no les coneixem.

L'estava llegint amb molta incomoditat per aquesta acumulació de comportaments masclistes , obsessions, gelosies, i en definitiva, unes relacions tòxiques, que sorprenentment, fan que vulguis continuar llegint el llibre.

Tractament a part mereix el de la Nat, la protagonista. Un personatge del qual tampoc coneixem gaire del seu passat, que està totalment trencada, deprimida i que no sap que vol, que idealitza les relacions amb les altres persones, però que després no es comporten com ella esperava... Crec que un terapeuta mental tindria molta feina amb els personatges d'aquest llibre.

Continuaré llegint a la Sara Mesa, perquè segur que aquestes sensacions són les que volia transmetre i ho ha fet molt bé. Ara, tampoc puc dir que hagi estat un llibre que m'ha agradat, precisament per aquestes sensacions desagradables que m'ha transmès.

Una de les coses que no he acabat d'entendre és el títol, ja que no veig quina relació té amb el desenvolupament de l'obra. En comptes de "un amor", potser hauria de titular-se "Una obsessió".

Recomanable, especialment si sou alumnes de la carrera de psicologia i voleu estudiar alguns casos extrems.