Crítica de Beavazquez_

Beavazquez_
24 September 2022
[GAL] Dende que lin a primeira reseña de Sensación térmica souben que necesitaba ler este libro e, como por arte de maxia, a mañá de Reis apareceu debaixo da árbore da miña casa.

Lucía (México) e Juliana (Colombia) son dúas xóvenes estudantes que se coñecen en NY. En Sensación térmica vemos como, a raíz da relación que inicia Juliana cun profesor moito maior ca ela, Lucía vai rememorando o maltrato que leva sufrindo dende a súa máis tenra infancia.

Ao longo dos capítulos imos coñecendo as dúas historias, dende o punto de vista de Lucía, dun modo que resulta verdadeiramente asfixiante e desgarrador. Observamos a violencia cara as mulleres manifestándose de diversas maneiras, pero que parte sempre da mesma idea: a sensación de pertenza que un home ten sobre nós. O crernos obxecto, e non suxeito.

É un libro duro. Xa o sabía e aínda así houbo algunha ocasión na que tiven que parar e coller aire, porque a min estes temas resúltanme especialmente sensibles. Porque aínda que sexa unha novela de ficción, todas sabemos que o que se relata ten moito de realidade. E falar de violencia nunca é agradable.

Aínda así, Mayte López emprega unha linguaxe que fai amena a lectura, a pesar de estar lendo cousas en ocasións aberrantes, porque fai que sintas que estás sentada con Juliana e Lucía no salón da súa casa mentres escoitas os seus problemas.

[CAS] Desde que leí la primera reseña de Sensación térmica supe que necesitaba leer este libro y, como por arte de magia, la mañana de Reyes apareció debajo del árbol de mi casa.

Lucía (México) y Juliana (Colombia) son dos jóvenes estudiantes que se conocen en NY. En Sensación térmica vemos como, a raíz de la relación que inicia Juliana con un profesor mucho mayor que ella, Lucía va rememorando el maltrato que lleva sufriendo desde su más tierna infancia.

A lo largo de los capítulos vamos conociendo las dos historias, desde el punto de vista de Lucía, de un modo que resulta verdaderamente asfixiante y desgarrador. Observamos la violencia hacia las mujeres manifestándose de diversas maneras, pero que parte siempre de la misma idea: la sensación de pertenencia que un hombre tiene sobre nosotras. El creernos objeto, y no sujeto.

Es un libro duro. Ya lo sabía y aún así hubo alguna ocasión en la que tuve que parar y coger aire, porque a mí estos temas me resultan especialmente sensibles. Porque aunque sea una novela de ficción, todas sabemos que lo que se relata tiene mucho de realidad. Y hablar de violencia nunca es agradable.

Aún así, Mayte López usa un lenguaje que hace amena la lectura, a pesar de estar leyendo cosas en ocasiones aberrantes, porque hace que sientas que estás sentada con Juliana y Lucía en el salón de su casa mientras escuchas sus problemas.