Editorial: Edicions 62 (01/09/2001)

NuriaCC
 07 April 2023
Les cartes d'Hercules Poirot, 1983
Jaume Fuster
@edicions_62 2004

Aquesta petita curiositat va ser pensada primer com a guió televisiu pel programa de RTVE Novel·la i s'emeté el 10 de desembre de 1979.
L'autor la va dividir en capítols i seqüències, en comptes d'actes i escenes, cosa que dugué al mateix Fuster a considerar-la una obra híbrida entre la novel·la, el guió televisiu i el teatre.

La Font del Ferro (Baixa Cerdanya) , darreries dels anys quaranta
Hercule Poirot torna a visitar un balneari que ha perdut part del seu esplendor després de la Guerra Civil espanyola i la IIGM.
Malgrat tot, és un lloc agradable i ben cuidat, amb una reconfortant cuina casolana.

La tranquilitat del lloc es veu sobtadament alterada per un assassinat. de forma simultánea, una tempesta mantindra als hostes retinguts al balneari mentre esperant l'arribada de la patrulla de la guardia civil.

Poirot troba una inesperada ajudant en la senyoreta Puig, una dama barcelonina, més llesta que la fam, aficionada a fer mitja i a observar tothom que pot recordar a l'entranyable miss Marple.

Una lectura entretinguda i amable que m'ha recomenat el meu fill (inclosa a les seves lectures de 3r Eso)

#lescartesdHerculesPoirot #JaumeFuster #herculepoirot #leeresvivir #leermola #murdermystery
NuriaCCNuriaCC07 April 2023
De totes maneres, no crec que l'interessi publicar una història com aquesta. És massa vulgar, massa poc atractiva. Sort que Hèrcules Poirot ha estat capaç de descobrir l'entreteixit de mentides i extreure'n la veritat diàfana… La pobra policia rural d'aquí no hauria estat capaç de descobrir el misteri, tot i la seva senzillesa. […] En fi, ha estat un petit misteri de vacances que ha servit d'exercici a les meves cèl·lules grises… »
— Carta de Poirot a Agatha Christie explicant-li el desenllaç del cas
+ Lire la suite