Editorial: Ediciones en el mar (10/02/2022)

Calificación promedio : 4.67/5 (sobre 3 calificaciones)
La higuera de las gitanas es un ensayo intimista sobre literatura y feminismo desde los ojos de una mujer gitana: ¿por qué no hay más mujeres gitanas entre las grandes escritoras de la historia? ¿Por qué la mala representación del pueblo gitano en la cultura es tan dañina?

Inspirado en la higuera de los posibles futuros de Sylvia Plath, no está escrito con la potestad que otorga un título universitario acorde al análisis, sino desde la víscera de quie... >Voir plus

Iriagi
 10 October 2022
Noelia Cortés escribe La higuera de las gitanas tomando como referencia os posibles futuros da figuera de Sylvia Plath. Futuros nos que se contempla a ela mesma en escenarios probables pero nos que a realidade é o suficientemente cruda e inalcanzable.
En calidade de ensaio, Noelia non te deixa indiferente na súa escrita de carácter íntimo, donde analiza o racismo antixitano en diferentes expresións culturais, ainda que se focaliza sobre todo na literatura en clave de xénero e raza, así coma nos estereotipos racistas arredor das persoas xitanas, sen deixar atrás a apropiación cultural, o feminismo e a falta de referentes da cultura romaní e a necesidade dun cambio na súa representatividade e imaxinario.
"Cada una trata de comprender el mundo a través de sus propias referencias"
É innegable como Cortés desromantiza a escritoras como Virgina Woolf, ás Brönte...pois en elas se alude ao clasismo e  ao racismo, neste último en como se representa ás persoas xitanas na literatura, deshumanizandoas e relegándoas ás marxes.
"Yo he querido ser como las Brönte y viajar al pasado y sentarme a escribir junto a ellas, pero yo habría ido muy sucia, no sabría escribir y ellas me habrían estereotipado como un recurso literario más".
 Pese a iso, a autora cita "ellas no son el enemigo. Yo las albergo" . Creo que dunha maneira casi poética e bella Noelia incrépate como lectora e por suposto invita moito á reflexión.
Non sei de que maneira decirvos que me encantou porque é un ensaio, pero escrito desde a víscera, lonxe de academicismos e palabras técnicas rimbombantes, de tu a tu, claro e conciso.
Exento de bibliografía "a consultar" lévome unha chea de referencias; autoras e autores xitanes, científicas e matemáticas, supervivintes do holocausto, entre outras personalidades que fixeron historia