Editorial: ROSA DELS VENTS (16/06/2022)

Del cap de Creus a la Barcelona agitada dels anys vint, la ploma de Sergi Caparrós ens captiva de ple i ens submergeix en una historia truculenta on el tràfic d'antiguitats i l'ambició per la dominació de la bellesa fan girar la vida dels personatges com baldufes.

El juny del 1929 un misteriós papir irromp a la vida del Ramon i l'Andreu capgirant-ho tot. Pare i fill desconeixen el valor de l'objecte, pero els queda clar que es únic quan hauran de fugi... >Voir plus

LaPetitaLlibreria
 27 September 2022
La veritat és que és molt fàcil recomanar llibres de cara a l'estiu ja que tots estem pensant en vacances, temps lliure, una obra lleugereta i poc més. El recomanar llibres al tornar de vacances amb la reentré és més complicat doncs l'ideal és una obra potent, que enganxi i que ens distregui de la tornada a la feina i a una dinàmica més exigent.
Complint tots els requisits i oferint-ne molts més us recomanem l'obra d'en Sergi Caparrós.
Una veu nova al món de les lletres amb molt per narrar i una il·lusió innata que es desprèn de les seves planes a Sota la mar salada.
Amb aquesta obra farem un viatge cap al Cap de Creus i a Barcelona essent el barri de Sants el nucli de l'acció.
Ens situem al marc de l'any 1929 d'una manera molt fotogràfica i acompanyats d'uns protagonistes amb els que és molt fàcil establir un vincle de complicitat.
La vida sembla plana per a en Ramón i el seu fill Andreu però la nit de sant Joan rebran un papir que posarà les seves vides potes amunt.
En aquest document hi ha un enigma que els durà a capejar amb els traficants d'antiguitats més perillosos de la ciutat mentre descobreixen misteris i donen resposta a molts interrogants de la seva pròpia família.
¿Què li va passar al pare del Ramón? Aconseguiran els nostres nous amics treure'n l'entrellat.
En una muntanya russa que va a la velocitat de la llum preguntes i respostes i misteris pels que val la pena arriscar-se s'embarcaran en una aventura que els unirà per posar llum allà on abans només hi havia ombres.
Tot el que descobriran els ajudarà a fer les paus amb el seu passat però descobriran velles traïcions i venjances.
La veritat és que aquesta proposta que ens acosta Rosa dels Vents ens ha deixat sense paraules i sense alè i no us volem xafar la intriga que destil·la aquesta captivadora obra.
Es nota que està narrada amb dedicació, una gran tasca de documentació i amb un gran treball de sensibilitat per desenvolupar les personalitats i emocions dels protagonistes.
És un tresor per ser descobert i no patiu... No està sota la mar salada... Només cal que aneu a les llibreries!
No el deixeu escapar!

Enlace: http://lapetitallibreria.blo..
Lesulleresdellegir
 08 February 2023
L'estiu del 84, tres estudiants de Ciències de l'Antiguitat van a parar a l'Encalladora. Sota la mar del Cap de Creus descobreixen una cosa que, sense esperar-s'ho, els canviarà la vida. Quaranta anys més tard, una moneda i uns papirs misteriosos s'interposen en la vida de l'Andreu i en Ramon Molina, el net i el fill d'un dels estudiants que aquell estiu del 1884 van submergir-se en aquell indret de la costa catalana.

'Sota la mar salada' de Sergi Caparrós (Penguin llibres) té tots els ingredients per ser una novel·la negra d'aquelles que enganxen. Hi ha intriga, corrupció, tràfic d'antiguitats, històries del passat i fins i tot un polsim d'amor. Una combinació de dos línies temporals i diversos personatges implicats que sens dubte funciona, convertint el llibre en una història plena de girs de guió que bé donaria per una sèrie de les que devorem en una tarda.

¿Cuánto sabes sobre 1984?

Fue publicada en ...

1949