Editorial: EDICIONS DEL PERISCOPI (22/03/2021)

Calificación promedio : 3.88/5 (sobre 4 calificaciones)
La Stella i la Desiree, dues bessones idèntiques, decideixen fugir de Mallard, una comunitat negra de Louisiana que, generació rere generació i mitjançant matrimonis mixtos, intenten fer cada vegada més clar el color de la seva pell. Al cap d’uns anys una d’elles viu a Califòrnia fent-se passar per blanca, mentre que l’altra ha tornat a Mallard amb la seva filla, fosca com el carbó. Tot i la distància i les mentides que les separen, les seves vides i les de les seve... >Voir plus

zoeshiva
 06 April 2021
Hi ha potser una cosa pitjor que el racisme, i és el racisme cap a la teva pròpia raça, i el rebuig de la teva identitat. Això és el que ens explica aquesta novel·la, que se centra en un poble on viu gent de raça negra que ja no és negra, ja que s'han anat barrejant amb blancs fins anar aclarint tant el color de la seva pell que ells mateixos semblen blancs, i rebutgen a les persones negres.

El fil conductor de la història son dues germanes bessones que han nascut a aquest poble, la Desiree, que tornarà al cap d'anys d'haver marxat amb una filla negra com la nit (qui patirà el racisme i el bullying dels companys d'escola), i la Stella, que desapareixerà per fer una nova vida com a blanca. Veurem així com dues bessones idèntiques fan dues vides totalment diferents, i con afectaran aquestes decisions a les seves vides i la seva identitat (i la de les seves filles).

He sentit ràbia i rebuig cap a la Stella i la seva manera d'actuar, i el final m'ha deixat un sentiment d'impotència i buit. In llibre que fa reflexionar.
L'heu llegit? Us ha passat?

"Podies convèncer a qualsevol que eres d'un lloc si actuaves com si ho fossis."

"No s'adonava del temps que es triga a convertir-te en una altra persona, ni de fins a quin punt et pots sentir sola vivint en un món que no et pertoca."

“Es podia convertir en la dona que decidís, depenent de quina de les dues cares girés cap a la llum.”

"Havia entrat en aquell edifici com una noia de color i n'havia sortit com una blanca. S'havia convertit en blanca només perquè tothom creia que ho era."

"Interpretar és diferent. Només ensenyes el que vols ensenyar."

"Ets la meva mare. Per què no vols que et conegui?"
Citas y frases (6) Ver más Añadir cita
zoeshivazoeshiva06 April 2021
Podies convèncer a qualsevol que eres d'un lloc si actuaves com si ho fossis.
zoeshivazoeshiva06 April 2021
Interpretar és diferent. Només ensenyes el que vols ensenyar.
Videos de Brit Bennett (2) Ver másAñadir vídeo
Vidéo de Brit Bennett
Consigue «La mitad evanescente»: https://www.penguinlibros.com/es/literatura-contemporanea/230690-la-mitad-evanescente-9788439738640
Generación tras generación, la comunidad negra del pueblo de Mallard, en Luisiana, ha intentado aclarar el tono de su piel favoreciendo los matrimonios mixtos. Las inseparables gemelas Desirée y Stella Vignes, con su color níveo, sus ojos castaños y su cabello ondulado, son un buen ejemplo de ello. Tan distintas y tan iguales, decidieron huir juntas del diminuto pueblo creyendo que también podrían escapar de su sangre. Años después y ante la mirada atónita de todos, Desireé regresa acompañada de una niña negra como el carbón. Hace tiempo que no sabe nada de Stella, después de que decidiera desaparecer y renunciar definitivamente a sus orígenes para vivir otra vida como mujer de raza blanca.
Aclamada como la digna heredera de Toni Morrison y James Baldwin, Brit Bennett es una de las grandes revelaciones de la literatura afroamericana de los últimos tiempos.
#BritBennett #LaMitadEvanescente

Harry Potter para principiantes

¿Cuántas novelas hay en la serie Harry Potter?