Crítica de Passiopelsllibres

Passiopelsllibres
16 May 2023
Bona tarda familia,

Aprofitant el maig nord- americà us porto la ressenya d'aquesta novel·la d' Edith Wharton. En primer lloc, dir que no la coneixia i quan la va publicar l'editorial vaig pensar que seria un bon moment per estrenar-me amb l'autora.

En John Durham, és un elegant cavaller novaiorquès que ha arribat a París amb la intenció de demanar matrimoni a la seva amiga d'infantesa, la Fanny Frisbee, que ara ja és tota una dona acostumada a la sofisticació del Vell Continent. Encara que tots dos estan enamorats, el pla té un impediment: la Fanny està separada ( no divorciada) del marquès de Malrive, un aristòcrata dissolut que es nega a concedir-li el divorci per evitar l'escàndol i que fins i tot està disposat a retirar-li la custòdia del fill que tenen en comú. En Durham, resolutiu i directe, demana ajuda a la cunyada de la Fanny, l'enigmàtica Madame de Treymes, que es mostra disposada a intercedir per ells, però a la seva manera.

Un llibre entretingut, la part més “divertida” és quan apareix Madame de Treymes amb les seves intrigues.

i vosaltres heu llegit a l'autora?