Crítica de NuriaCC

Persépolis (volum integral) 2000-03
Marjane Satrapi
@norma_editorial
Traducció d'Albert Jané

Marjane Satrapi escriu i dibuixa una història autobiogràfica que comença el 1980, l'any en que la petita Marjane i les seves companyes han de portar obligatòriament el vel a l'escola, un any després de la revolució islàmica que va fer fóra del poder el Xa Reza Pahveli.

Després, seguim de prop les pors de la seva família, progressista i benestant, davant la constant pèrdua de llibertats individuals i la repressió salvage del règim contra els opositors.

Després arriba la guerra entre Iran- Irak i els pares preocupats per la situació decideixen que la Marjane estará més segura a l'estranger.

Seguim a la Marjane de 14 anys marxar tota sola a Àustria per estudiar i la veiem descobrir un món molt diferent on no la deixan encaixar mai.

És un viatge intens i dolorós, tant interior com exterior que finalitzarà amb Marjane intentant tornar a encaixar al seu país, un país que ja no és el que va conèixer.

M'ha agradat molt descobrir aquesta autora, tan pendent i encara he gaudit més llegint aquesta història amb el meu fill.

#marzoasiático iniciativa de @magratajostiernos

Ilustradora /Debut / Título 1 palabra #retomujeresautoras