Editorial: La Campana (08/09/2022)

Calificación promedio : 3.5/5 (sobre 9 calificaciones)
La Rita Racons se'n va als Estats Units a fer d'au-pair sense saber-ho del tot. Un bon dia es troba a l'aeroport de Barcelona preparada per agafar un avió que, teoricament, l'ha de dur a Nova York, on aprendrà angles durant l'estiu. Pero el seu ínfim coneixement de la llengua anglesa la porta, per carambola, fins a Atlanta, a casa dels Bookland, on tindrà cura dels tres fills de la família durant un any sencer.

Els Bookland són l'antítes... >Voir plus

ElblogdeSeshat
 18 January 2024
Les calces al sol no m'ha desagradat, però tampoc m'ha acabar d'enamorar. La història de la Rita, és divertida i refrescant, però alhora crec que ella, el personatge principal, és MASSA en general. Despistada, tafanera, desastrosa, caòtica i un pel grollera, cosa que m'ha arribat a treure de la lectura. La seva manca de maduresa, és precissament el que vertebra la narració i la fa despatarrant a estones, però crec que a vegades frega el mal gust. Això si, un mal gust sense mala llet, però el resultat acaba sent el mateix.
La tècnica d'escriptura m'ha semblat bona i segons anava avançant en la lectura, he notat un canvi, com si alhora que la Rita anava evolucionant, la pluma de l'autora anés guanyant en fermesa. La relació amb els nanos Bookland i també amb la iaia andalusa, dona el punt tendre necessari per arribar al lector, i encara que no deixa de ser tot una mica clixé, en aquest cas, crec que funciona prou bé. Estaré al cas de la trajectoria de la Regina Rodríguez Sirvent. Malgrat no haver-me conquerit del tot, està clar que pot oferir una mirada diferent al mercat de les lletres catalanes.
Literannia
 30 July 2023
Les calces al sol és l'últim best-seller català. La història de la Rita Racons que acabada de sortir de la universitat i sense saber que fer amb la seva vida, se'n va d'au-pair a Atlanta durant un any, un període de temps que vol fer servir per trobar la seva autèntica vocació.
Són 400 i picu pàgines de no parar i tot molt a flor de pell i amb molta intensitat. En més d'una entrevista, l'autora deia que ella s'havia sentit com una mànega desbocada, amb moltes ganes de fer coses però, sense acabar de trobar el seu camí. I junt amb part de les seves vivències, li ha traspassat aquest sentiment a la Rita.
Les calces al sol és el testimoni d'un descobriment, és apassionat i personal. Té un humor amb el que m'he sentit identificada i unes converses amb l'àvia que són or pur.
Entenc l'èxit que ha tingut perquè és fàcil reconèixer-se amb els dubtes existencials de la Rita. Està ben escrit i me'l vaig llegir molt ràpid però, tot i així, a vegades, em costava una mica. I la veritat és que m'hi va sobrar tant de tragí i conèixer una mica més els personatges. Tot i així, m'ha agradat conèixer a la Rita, d'au-pair a au-pair.
midesconexion
 17 October 2023
Després de veure ressenyes molt bones sobre aquest llibre, i que me l'hagin recomanat molt, m'he llençat a la lectura! Volia llegir-lo a l'estiu, però s'ha fet esperar una micona.

Un llibre fresc, amb molt d'humor, força esbojarrat i molt despreocupat.

La lectura en general ha estat molt amena, capítols d'una llargada raonable, amb un llenguatge molt proper, molta acció i situacions tant surrealistes que si o si em treien un somriure.

Tot i això, és cert que crec que alguns capítols es podrien haver escurçat, ja que no aportaven molt a la història. M'hauria agradat conèixer una mica més a certs personatges, però la veritat és que he passat molt bones estones de lectura amb la Rita, la protagonista de la novel·la.

Després de tot, crec que el missatge que transmet és molt important. Deixar-nos anar, experimentar, sortir de la nostra zona de confort i donar l'esquena als dubtes i pors que ens turmenten.
savrils
 03 January 2024
Desde que lo empecé no he podido parar de leerlo.

Les calces al sol (lo cito en catalán porque así es su nombre original) ha sido como un soplo de aire fresco; divertido y entretenido.

La historia de una chica que sin querer ni saber inglés, se ve envuelta en Atlanta haciendo de Au-pair.

Y no solo eso, sino que por suerte o mala suerte, depende de cómo se vea, va a parar a casa de unos intelectuales salidos de Harvard.

Allí deberá lidiar con problemas de idioma, una antigua Au-pair salida de Miss-Universe, la soledad y un difícil propósito: encontrar su vocación.

Cuidando de tres niños dotados de inteligencia, Rita Racons emprenderá un viaje que la hará crecer personalmente.
Hotelterminus
 22 November 2023
Es una història divertida però, encara que estigui basada en fets reals com diu l'autora, no deixa de ser una col·lecció de “topicassos” sobre els EUA i el shock cultural. Una mena d'”Emily en París” a l'inrevés. Hi ha hagut moments en que la protagonista se m'ha fet insoportable i els nens repelents. A part d'alguna errada històrica com situar la victòria d'Obama a finals del 2007, quan va ser un any més tard (quan la prota ja ha tornat a Alp).

Las críticas de la prensa (1)
elperiodico07 April 2024
Se trata de una historia para reír, llorar y reconciliarse con la vida que ha hecho reflexionar a aquellos que la han leído.
Leer la crítica en el sitio web: elperiodico
Video de Regina Rodríguez Sirvent (1) Ver másAñadir vídeo
Vidéo de Regina Rodríguez Sirvent
EDICIÓ ESPECIAL SANT JORDI 2024
La Rita Racons se'n va als Estats Units a fer d'au-pair sense saber-ho del tot. Un bon dia es troba a l'aeroport de Barcelona preparada per agafar un avió que, teòricament, l'ha de dur a Nova York, on aprendrà anglès durant l'estiu. Però el seu ínfim coneixement de la llengua anglesa la porta, per carambola, fins a Atlanta, a casa dels Bookland, on tindrà cura dels tres fills de la família durant un any sencer.
Els Bookland són l'antítesi del clixé clàssic d'una família americana. Intel·lectuals rematats, esperen que la nova au-pair estigui a l'altura del que exigeixen les ments privilegiades dels nens de la casa. I tot i que ben bé no ho estarà, la Rita i el seu caos constant portaran els petits Bookland a viure la vida més enllà dels llibres. La Rita serà capaç d'atrevir-se a tot, d'expandir la ment i un dia, de cop, trobarà el que hi havia anat a buscar: la seva vocació.
Les calces al sol és una novel·la alegre i vital, amb una arrencada a tot gas i un desenvolupament al mateix ritme, que parla sobre els canvis vitals que ens fan créixer.
---- SOBRE REGINA RODRÍGUEZ SIRVENT Regina Rodríguez Sirvent, nascuda a Puigcerdà el 1983, es va graduar en Psicologia, però després de treballar-hi durant un any va veure que no. Va marxar a viure fora per buscar-se. A la tornada va estudiar guió de cinema a l'Escac i va fer cursos de novel·la a l'Ateneu Barcelonès. Ha publicat articles, ha escrit guions de programes i ha presentat reportatges de vídeo.
A diferència de la majoria dels escriptors que comencen, no havia guanyat cap jocs
florals ni cap concurs literari quan va publicar Les calces al sol, la seva primera novel·la. Un any més tard, però, i després de l'èxit de la novel·la, amb més de 30.000 lectors, va guanyar el premi de votació popular L'Illa dels Llibres.

Otros libros de Regina Rodríguez Sirvent (1)Ver más

¿Quién es el autor?