Editorial: Pagès Editors (04/09/2018)
La vida no deixa de ser un trencaclosques gegant, on primer maldem per trobar les peces i després saber on situar-les perquè encaixin a la perfecció. Quan una de les peces es perd o es malmet res no tornarà a ser igual i el trencaclosques quedarà incomplet. Després de rebre la notícia de la mort del seu fill, en Biel, a la Mar encara se li farà més difícil encaixar-ne totes les peces, i encara més quan els fantasmes del passat mai no han deixat de perseguir-la. L’ún... >Voir plus

crucedecaminos
 28 February 2019
Seguia a la Núria Martínez quan encara no sabia o no havia parat massa atenció en que la Núria Bruixeta que escrivia al blog La màgia dels llibres era la Núria Martínez.
A l'any 2016 vaig convocar el I Premi Cruce de Caminos Negrecriminal de relat curt i tots els membres del jurat van coincidir a assenyalar que un relat que portava per títol «Un malson» hauria de ser el guanyador del premi.
Va ser llavors quan vaig obrir la plica i vaig comprovar que la Núria Bruixeta era en realitat la Núria Martínez i que era ella la guanyadora d'aquell premi que va tenir com a culminació la publicació d'una antologia de relat que portava per títol Un malson.

Peces d'un trencaclosques es la primera novel.la de la Núria i estic convençut que desprès de l'experiència d'escriure-la i de la bona acollida que està rebent, s'embarcarà en altres projectes. L'animo de tot cor a fer-ho doncs la seva prosa val molt la pena.

Recordo que quan vaig fer la promoció de la novel.la la Núria em va confessar que Un malson havia estat molt important per a ella, ja que li va donar la suficient confiança per llançar-se de manera definitiva a acabar el projecte d'aquesta primera novel.la que ja tenia a mitges. Em vaig posar molt content de que una iniciativa meva anés més enllà de la pròpia publicació i reconeixement.

La novel.la conté molt de l'autora i no és allò que es diu dels escriptors. L'autora va passar por molts dels moments que es descriuen en el text i això fa que estiguin escrits a cor despullat. En molts moments el lector pateix quasi en primera persona el que li passa a la protagonista. A mi m'ha fet patir molt, no ja la mort d'en Biel, un jove de poc més de vint anys en un accident de trànsit, si no la relació entre l'Esperança i la Mar (mare i filla). Contínuament anava pensant si l'Esperança era una ficció literària o realment l'autora ho va patir.

CONTINUAR LLEGINT A L'ENLLAÇ
Enlace: http://crucesdecaminos.blogs..