Crítica de Paginas_adulteradas

Paginas_adulteradas
04 March 2024
El dic és una d'aquelles obres que et capbussen de cap a peus en el món del gòtic sudista, amb una barreja fascinant de misteri, terror i conflictes familiars. Què més li poden demanar a l'autor? Ens trobem de nou a Perdido, Alabama, on la influent família Caskey es veu enfrontada a un nou repte: la construcció d'un dic que promet evitar futures catàstrofes naturals.vEntre els nous personatges i els que ja coneixíem, destaca especialment Elinor Dammert, l'enigmàtica nora dels Caskey. La seua estranya relació amb el riu Perdido i la seua resistència a la construcció del dic afegeixen un aire de misteri i tensió a tot el relat. ¿Què amaga Elinor? ¿Quina és la veritable naturalesa de la seua connexió amb el riu?

Michael McDowell és un mestre a l'hora de crear una història que et manté enganxada, tant l'intriga i el suspens, com amb la seua mirada profunda a les relacions familiars i socials, tot explorant temes complexos i a vegades foscos. La seua prosa és viva i rica, capaç de transportar-te al cor del Sud americà, un lloc on el passat i el present es fonen en una narració que no pots deixar de llegir. La saga Blackwater, amb El dic com a clau segona peça, demostra ser una odissea familiar embolicada en misteri i horror que captura l'essència del Sud americà de forma magistral. Michael McDowell ens ofereix una obra que és alhora estranyament bella i profundament pertorbadora, una combinació que manté les lectores enganxades fins a l'última pàgina i les deixa esperant ansiosament la continuació de la saga.