Crítica de Passiopelsllibres

Passiopelsllibres
20 April 2022
Bona tarda lectors,
Avui us porto la ressenya de “La cosina Rachel” de Daphne du Maurier publicat per l'Editorial Viena.
“La qüestió és que la vida s'ha de suportar i viure-la”.
La cosina Rachel és una novel·la de Daphne du Maurier rodona. Coneixem en Phillip Ashley, orfe des de petit i que el cria el seu cosí Ambrose. La història ens la narra en Phillip i ens va presentant els diferents personatges de la narració. Qui és la Rachel? Què amaga? Com és?
El llibre em va mantenir enganxadíssima a les pàgines, volia saber què passava. du Maurier, fa un retrat fosc, ens transmet l'angoixa, l'obsessió, la manipulació, el suspens i el fred de les terres angleses. Personalment, crec que és un llibre rodó, en el sentit que és un cercle i l'autora et mostra fins on pot arribar l'ésser humà quan sent determinades emocions.
Hi ha llibres que han d'arribar en determinats moments, i és el que em va passar amb la cosina Rachel. Hi ha hagut diverses lectures conjuntes d'aquesta obra, la que vam organitzar amb el Dark Thriller club i la que va organitzar el Reducte. Un llibre al que se li pot treure molt de suc intercanviant opinions.