Crítica de Lesulleresdellegir

Lesulleresdellegir
22 September 2022
Fins als anys setanta, al 83 de Charing Cross Road, a Londres, podies trobar la llibreria de segona mà Marks&Co Llibreters. En aquesta direcció, l'escriptora i correctora novaiorquesa Helene Haff va enviar centenars de cartes, basant així la relació que fomenta l'obra de no-ficció '84, Charing Cross Road'. Un llibret de menys de 100 pàgines que recull les cartes que l'Helene i en Frank Doel, així com alguns empleats de la llibreria, van enviar-se durant 20 anys, del 1949 a 1969.

El primer cop que l'Helene escriu a Marks&Co els hi demana una llista d'exemplars que creu que a la petita llibreria anglesa aconseguirà, el que acaba evolucionant en una amistat per carta on s'explica no només els gustos literaris de l'època, sinó també el context històric dels dos remitents. Una correspondència que, no us enganyo, et van alimentant l'ànima.

És màgic com la literatura té el poder d'unir persones que no es coneixen de res, sense importar els quilòmetres que les separen. Això m'ha recordat una mica a aquesta plataforma, on parlant de llibres he conegut a persones genials. Si us agraden les novel·les epistolars, el podreu llegir d'una sola sentada. Ara bé, no us ho recomano, perquè després trobareu a faltar als seus personatges.