Crítica de Iriagi

Iriagi
13 November 2023
En el Acontecimiento a autora fálanos das peripecias polas que pasou para poder abortar na Francia do ano 63, na que era totalmente prohibido acceder a esta practica, tendo que recurrir a formas clandestinas.

Si ben o relato se fixo impactante, Ernaux é bastante tíbia á hora de relatar dito acontecemento. Nin frío, nin calor. Nin aborto feliz, nin proceso traumático.

Ao principio, esta frialdade me deixou desconcertada, pero é que a autora lle importa un verdadeiro pimiento si che vai a gustar ou non.

Anne escribe un suceso da súa propia vida anos despois, donde a carga emocional do relato está como ausente, ou ben por esa distancia temporal na que se narra ou porque está claro que para ela foi un pasou esto, todo ok. Como cando planeas a semana no calendario ou escribes esa lista de cousas por facer. A ausencia é notable.

Entonces atópome nesa dicotomía, porque son unha persoa sensible coa empatía elevada, mais a aséptica narrativa...é notoria, brutal. Nunca lera nada parecido.

Non me refiro ao aborto como tema tabú, ético-moral, político-cultural nin nada que se lle pareza. Falo da Ernaux escritora.

Teño dudas de si acertei en adentrarme no mundo da autora a través desta novela tan cortiña, pois ronda as cen páxinas, a tipografía é bastante grande, cunhas marxes que me chamaron a atención en canto a estilo. Pois non me dou a impresión de estar lendo un libro para adultes, a grafía nese sentido parécese á dos libros infantís.