Crítica de zoeshiva

zoeshiva
10 May 2021
El llibre comença quan la Lucy i la seva cosina Charlotte, arriben a la pensió on s'allotjaran durant les seves vacances a Florència, una estada que suposarà un canvi en la manera de veure les coses de la Lucy, que tot just s'obre camí en la societat i que l'únic que coneix és la manera de fer de la societat victoriana en la que viu, plena de normes de cortesia i restriccions en la manera de fer i actuar. Aquesta educació que ha rebut xocarà totalment amb el que veurà a Itàlia, on tot és més laxe i es viu la vida d'una manera molt més intensa. A partir d'aquí la Lucy haurà de decidir si seguir amb la vida restrictiva i mancada de passió de la seva Anglaterra, o desfer-se de tots aquests lligams i viure la vida intensament; cadascuna d'aquestes maneres de fer aniran lligades a un nom que la Lucy haurà de triar i que no escric aquí per evitar spoilers.

M'ha agradat la manera d'escriure de E.M. Forter, i la ironia que trobem al llarg de tot el llibre, que m'ha fet somriure en més d'una ocasió. També diré que em va trencar el canvi brutal que hi ha de la primera part del llibre a la segona, em vaig sentir com si m'haguessin robat un terç de la narració, us ha passat? En tot cas, una lectura recomanable. Desitjant saber quina serà la propera publicació d'aquesta nova col·lecció de Viena anomanada Club Victoria.