Crítica de clarpasher

clarpasher
07 December 2022
(CAT) La Marina i l'Anna són dues germanes nascudes a Mallorca. Com la nit i el dia, les dues germanes tenen personalitats diferents.

La Marina, des de ben joveneta ha voltat pel món i té un càrrec a Metges Sense Fronteres (MSF) com a cooperant internacional a l'Àfrica. L'Anna, en canvi, s'ha quedat tota la seva vida a la roca envoltada d'un ambient còmode en una bombolla d'aparences.

Una herència inesperada tornarà a fer que la seva relació torni a florèixer. La Marina, haurà de deixar Etiòpia per a tornar a Mallorca amb la finalitat de descobrir qui és la “Lola”, la misteriosa dona que els hi ha deixat el molí on es trobava la fleca. Un cop arribada a Valldemossa, la Marina coneixerà la tranquil·la vida al petit poble illenc, els seus veïns encuriosits i moltes receptes oblidades entre secrets i històries.

L'Anna, per la seva banda, seguirà amb la seva lluita cap a la independència de l'Armando, en una relació de conveniència i econòmicament inestable. També aprendrà a escoltar i respectar les decisions de seva filla, a qui l'Anna li hauria agradat que fos més femenina, com les altres noies de la seva classe.

Aquesta història però, ens portarà a descobrir l'enigma que hi ha darrere del famós “pa de llimona amb llavors de rosella” que menjaven de petites i que tots els valldemossins recorden amb tanta estima. Es podria dir que és una novel·la dolça, però també té episodis amargs.