Crítica de Beavazquez_

Beavazquez_
01 February 2024
[GAL] Hai uns meses cheguei a casa e meu tío tíñame "Viento del Este, viento del Oeste" enriba da mesa esperando por min. Xa me vou afacendo a que de cando en vez teña algunha recomendación para min, así que collino sen preguntar. O que pasa é que, por non variar, teño tantos libros por ler que funo deixando esquecido na estantería.

A cultura oriental e a occidental pouco teñen que ver, pero normalmente a comparativa facémola dende o noso punto de vista. O choque de realidade que supón ver a cultura occidental dende o punto de vista dunha rapaza chinesa é brutal. Etnocentrismo puro e duro; nin que a nosa cultura tivese que ser a vara de medir a realidade...

Pareceume un libro excepcional, tanto por esa visión tan particular da nosa cultura como pola maneira de estar narrado. Kwei-Lan narra en primeira persoa dirixíndose a nós ("irmá", chama á lectora) as súas vivencias e sorpresas, os seus medos e preocupacións. Filla dunha familia ben posicionada, ve como a súa vida se pon patas arriba ao casar cun home afeito a vivir noutra cultura que choca radicalmente coa súa. Terá que enfrontarse a diversos dilemas (morais e familiares) e sopesar as vantaxes e desvantaxes que ten para ela adoptar as tradicións dun lado ou do outro.

Quédome coas ganas de seguir descubrindo a obra de Pearl S. Buck, pero teño medo de que calquera cousa me saiba a pouco despois desta lectura.

[CAS] Hace unos meses llegué a casa y mi tío me tenía "Viento del Este, viento del Oeste" encima de la mesa esperando por mí. Ya me voy acostumbrando a que de cuando en vez tenga alguna recomendación para mí, así que lo cogí sin preguntar. Lo que pasa es que, por no variar, tengo tantos libros por leer que fui dejándolo olvidado en la estantería.

La cultura oriental y la occidental poco tienen que ver, pero normalmente la comparativa la hacemos desde nuestro punto de vista. El choque de realidad que supone ver la cultura occidental desde el punto de vista de una chica china es brutal. Etnocentrismo puro y duro; ni que nuestra cultura tuviese que ser la vara de medir la realidad...

Me pareció un libro excepcional, tanto por esa visión tan particular de nuestra cultura como por la manera de estar narrado. Kwei-Lan narra en primera persona dirigiéndose a nosotras ("hermana", llama a la lectora) sus vivencias y sorpresas, sus miedos y preocupaciones. Hije de una familia bien posicionada, ve como su vida se pone patas arriba al casarse con un hombre acostumbrado a vivir en otra cultura que choca radicalmente con la suya. Tendrá que enfrentarse a diversos dilemas (morales y familiares) y sopesar las ventajas y desventajas que tiene para ella adoptar las tradiciones de un lado o del outro.

Me quedo con las ganas de seguir descubriendo la obra de Pearl S. Buck, pero tengo miedo de que cualquier cosa me sepa a poco después de esta lectura.