Crítica de lecturasdeayla

lecturasdeayla
08 March 2021
Em costa fer aquesta ressenya. Vaig llegir el llibre en etapes. Tenia sentiments enfrontats. Aquí tots son víctimes. Unes per elecció, les altres per imposició. Comparteixo la idea de què els pobles amb identitat pròpia vulguin preservar-la. És la seva essència. Condemno l'ús de la violència, en totes les seves facetes. Tan sols genera dolor al seu pas i víctimes, dels dos bàndols.
Tanmateix, em sembla agosarat plasmar aquest conflicte en una novela. La trama, molt aconseguida. L'estil narratiu, perfecte, tot i què , s'observen biaixos i una història esbiaxada, i més si es sensible, genera controvèrsia. No puc dir que no m'hagi agradat, però més que una novel.la es un llibre polític. Que cadascú, n'extregui les seves conclusions. L'has llegit? Que t'ha semblat?.
Me cuesta hacer esta reseña. Tuve que leer la novela por etapas. Tenía sentimentos enfrentados. Aquí, todos son víctimas. Unos por elección, los otros por imposición. Comparto el sentimiento que poseen los pueblos con identidad propia de querer preservar su cultura, al fin y al cabo, es su esencia. Condeno el uso de la violencia en todas sus posibles facetas. Solamente genera más violencia, conflictos y más víctimas por ambos bandos.
Me parece atrevido el querer plasmar este conflicto en una novela.
La trama es buena y el estilo narrativo perfecto aunque observo sesgos y, una historia sesgada, y más si habla de un tema tan sensible, genera controversia. No puedo decir que jo me haya gustado, pero más que una novela, es un libro político. Que cada cual, extraiga sus propias conclusiones. Y tu, ¿lo has leído? ¿Qué te ha parecido?