Crítica de crucedecaminos

crucedecaminos
31 January 2019
Nova entrega negrecriminal de l'editorial Alrevés dintre del seu segell Crims.cat i de nou amb una novel.la de Jordi de Manuel que torna a repetir després de publicar amb ells Foc verd al 2016.

Jo no sóc un expert en Jordi de Manuel, però també he notat, com ho han fet els experts, que en aquest llibre hi havia un canvi de registre, un canvi de to, un canvi de ritme.
Només tinc per comparar Foc Verd, però sí que es veritat que allà hi havia un punt més de reflexió, que sembla és la tònica a la seva obra. Crec que La barrera està destinada a ser un blockbuster dels llibres, sense que això sigui pejoratiu. Amb això vull indicar que és de consum ràpid, que fa passar una estona molt entretinguda, que no fa pensar gaire, que va al gra de l'assumpte, tot i que de vegades para la imatge en alguns dels personatge, enfoca bé i ens explica algunes peculiaritats enriquint el text.

M'ha agradat molt com l'autor impregna de realisme les accions i les descripcions, i en molts casos de petits detalls com si d'un zoom de càmera es tractes. Hi ha moltes escenes molt quotidianes que mai s'escriuen i que li donen un punt de realisme molt potent.

Gaspar Garín, treballa a una empresa de seguretat i es dedica a vigilar l'entrada i sortida de vehicles del Port Forum de Barcelona abaixant i pujant la barrera d'entrada. Per a mi és el veritable protagonista de la novel.la. Deixa en un segon pla a la caporal Lídia Sánchez i l'agent Pau Ribó. Aquests dos personatges ja havien aparegut en dues de les novel·les del cicle de l'inspector Marc Sergiot, un dels personatges més famosos de l'autor, i tornen per fer una investigació paral·lela a tot el que viu en Gaspar completant la història des de un altre punt de vista. Això també passarà amb el tercer personatge, una hondurenya, que ens farà viure la història a primera línea i que serà la més dura, la més truculenta.
L'autor explica a una entrevista que li agrada explicar les històries des de diferents focus. Doncs aquí ho aconsegueix amb escreix.

SEGUIR LLEGINT A L'ENLLAÇ
Enlace: http://crucesdecaminos.blogs..