Crítica de Lesulleresdellegir

Lesulleresdellegir
06 October 2021
Us aconsellaria que no comencéssiu aquest llibre si no teniu temps per llegir, perquè trucareu a la feina i direu que esteu malalts. Quan comences a llegir 'Aquí mano jo' de Maribel Torres no pots parar, i si li sumes la prosa àgil de Torres i que la tardor és la temporada per excel·lència de la novel·la negra...

Un antic conegut de la detectiva Adriana Miralles contacta amb ella per descobrir qui s'amaga darrere d'unes amenaces. Des que ha publicat la seva última novel·la, basada en un cas de violació real, la història ha enfadat tant a la supervivent com a l'associació feminista que li dona suport. Poc temps després, però, l'escriptor apareix mort a un hotel de la Costa Brava, on l'Adriana s'infiltrarà entre un servei de neteja cremat pels abusos i explotacions.

La detectiva Adriana Miralles és un d'aquells personatges que desitjaries tornar-te a trobar i, pel que es veu, l'autora ja li té certa estima. Decidida, amb caràcter i apassionada per la seva feina, va acompanyada d'un aprenent que és un geni de la tecnologia. Seran ells dos qui ens descobriran el món de les cambreres de pis i l'hostaleria en general, a més de tractar temes com la violència de gènere i sexual o la vulnerabilitat de les xarxes socials, en una història que té acció, misteri i una bona dosi de crítica social. Això sí, sense renunciar a l'atractiu lúdic que ha de tenir tot bon llibre de detectius.

Que m'estigui aficionant al gènere negre en català és just gràcies a editorials petites que fan una feina enorme perquè s'editi autors d'aquí i de fora en la nostra llengua. Aquest en concret és de Llibres del delicte, un segell independent que aposta i reivindica la feina de les escriptores i escriptors de novel·la negra catalans.