Crítica de massallibrespendents

massallibrespendents
24 May 2024
Aquest llibre no és dels que habitualment llegeixo.

Soc un oient habitual de l'emissora RAC1 i, a la seva aplicació, dins d'uns pòdcasts que tenen sobre temes diversos, vaig descobrir un que es diu “Chelsea Hotel, una cançó i una història”. Es tracta de petites píndoles d'entre 5 o 10 minuts en què relaciona un fet històric amb una cançó. van semblar-me molt interessants. de fet, encara els hi podeu trobar.

Posteriorment, vaig veure, sorprès, que s'havia publicat un llibre amb la mateixa estructura, i escrit per la mateixa autora dels pòdcasts. Petits capítols de dues o tres pàgines, on trobem una relació entre un fet històric i una cançó. En aquest llibre trobem 121 cançons.

L'he anat llegint a estones, entre altres lectures i rellegint molts cops, al mateix temps que escoltava les cançons de les quals parla. Descobrint històries de com es van compondre, anècdotes relacionades, o només fets històrics que tenen a veure amb qui les interpreta.

Hi ha cançons dels Rolling Stones, Bruce Springsteen, Beatles, Bob Dylan, Coldplay, Madona, Police, Queen.... moltes d'elles cançons que han marcat la meva joventut i de les que no coneixia aquestes curiositats.

Vaig aprofitar a la Setmana del Llibre en Català del 2023, on hi era l'autora, l'Olga Suanya signant llibres, per xerrar una estona amb ella. I va explicar-me que era un projecte personal, que es compon de 365 cançons que, durant un any, penjava diàriament al seu chelseahotel.blog. Va semblar-me una feinada i un treball molt meritori.

Per tant, si no em fallen les matemàtiques, encara queden 244 cançons per publicar. A veure si podem veure-les en un altre llibre.

Molt recomanable.... per tenir a la prestatgeria i anar consultant, llegint i escoltant la música.